مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: حدود ۷۰درصد از مراجعان به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای پس از فارغ التحصیلی، وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت:حدود ۷۰درصد از مراجعان به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با توجه به شیوه‌های متنوع آموزشی، پس از فارغ التحصیلی، وارد بازار کار می‌شوند.

مددی با بیان اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های بوئین زهرا، البرز، قزوین، آبیک و تاکستان وظیفه آموزش داوطلبان را بر عهده دارند، تصریح کرد: در شهرستان قزوین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران بسیار فعال است، اما متأسفانه بخش خواهران فعال نیست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ۱۸۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت می‌کنند و انتظار داریم این آموزشگاه‌ها بیشتر در بخش‌های کشاورزی، به متقاضیان آموزش بدهند.

مددی تأکید کرد: طرح آموزشی مهارت و کارآفرینی، به صورت پایلوت در استان قزوین اجرا می‌شود تا متقاضیان با مهارت‌های کسب و کار و بازار آشنا و پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خاطرنشان کرد: از خدمات خیران و ظرفیت وقف برای آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در استان قزوین استفاده می‌شود.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای، گواهینامه‌های مدت دار بین المللی فنی و حرفه‌ای را صادر می‌کند که مورد تأیید کشور‌های عضو آی ال او یا کار است تا فارغ التحصیلان بتوانند در سایر کشور‌های دنیا به فعالیت‌های فنی بپردازند.

به گفته مددی، امسال حدود ۸هزار نفر آموزش فنی و حرفه‌ای دیدند و فقط ۴هزار و ۸۰۰نفر توانستند در آزمون‌های کتبی و عملی، نمره قبولی کسب کردند.

وی افزود: در سیستم آموزش کار در محیط واقعی، حداکثر ۳نفر به مراکز کارگاهی برای آموزش استاد - شاگردی معرفی می‌شوند و پس از گذراندن دوره می‌توانند در آزمون دریافت گواهینامه شرکت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: درصدد هستیم طرح نخبگان مهارتی را تصویب کنیم و افرادی که در مسابقات جهانی مهارت، مدال‌های رنگارنگ دریافت می‌کنند، به این بنیاد می‌پیوندند.

وی افزود: المپیاد کشوری رباتیک نیز در استان قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار