رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: قیمت میوه‌های نوبرانه پاییزی نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

رضا البرزی رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان,بیان کرد: افزایش هزینه‌های تولید میوه، مانند هزینه حمل و نقل، حقوق کارگر، بسته‌بندی کالا و سبد میوه سبب افزایش ۷۰ درصدی قیمت میوه نسبت به مدت مشابه پارسال شده است.

البرزی با بیان‌اینکه تقاضای خرید میوه کاهش یافته است، گفت: سال گذشته قیمت‌ها ارزان‌تر بود میزان خرید مردم هم بیشتر بود.

رئیس اتحادیه میوه‌و‌تره بار همدان ادامه داد: هم شیوع کرونا سبب کاهش مهمانی‌ها و مجالس شده که خود عاملی برای کمبود تقاضا در بازار میوه است.

البرزی با اشاره به افزایش قیمت سبزیجات اظهار داشت: کاهش بارندگی و کم آبی سبب کاهش سطوح زیر کشت و در نتیجه کمبود و گرانی کالا‌ها شده است.

او با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو هویج به ۱۵ هزار تومان رسیده است، ابراز داشت: با ورود محصولات نقاط گرمسیر به استان شاهد ارزانی کالا‌هایی مانند هویج و کاهی خواهیم بود.

البرزی با اشاره به اینکه جهادکشاورزی هم در تعیین نرخ قیمت میوه و تره بار مسئولیت دارد، ابراز داشت: پارسال تولید بیش از نیاز گوجه‌فرنگی در استان سبب اشباع محصول و ضرر و زیان کشاورزان شد بنابراین در اینجا جهادکشاورزی نقش بسزایی در این موضوع دارد چرا که این اداره باید کشاورزان را در کاشت محصول راهنمایی کند و تعیین کند چه محصولی و به چه میزان در هر سال کاشته شود تا باعث ضرر و زیان کشاورزان نشود از طرفی با افزایش قیمت‌ها مواجه نشویم، اما متاسفانه اقدامی در این خصوص از سوی جهاد کشاورزی صورت نمی‌گیرد و ما هم فقط توزیع کننده هستیم و در نرخ گذاری نقشی نداریم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.