در نیمه نخست امسال ۳۰ هزار دلار انواع کالای صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از استان چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جهانبخش ترکی کارشناس توسعه و ترویج بازرگانی معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال ۳۰ هزار دلار انواع کالای صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از این استان به خارج از کشور صادر شد.

او افزود: این میزان کالا شامل انواع جواهرات و زیورآلات سنتی بود که از طریق چمدانی به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس صادر شده است.


بیشتر بخوانید


ترکی اضافه کرد: صادرات انواع محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از استان به کشور‌های خارجی در سال گذشته ۹۰ هزار دلار، در سال ۱۳۹۸ برابر ۱۰۹ هزار دلار، در سال ۱۳۹۷ برابر ۱۱۴ هزار و ۹۷۵ دلار، در سال ۱۳۹۶ برابر ۱۸۶ هزار و ۶۰۰ دلار و در سال ۱۳۹۵ برابر ۲۵۰ هزار دلار بود.

او ادامه داد: اعمال تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران و شیوع ویروس کرونا در ۲ سال اخیر، علت اصلی روند کاهشی صادرات انواع محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از چهارمحال و بختیاری به کشور‌های خارجی به‌شمار می‌رود.

ترکی ابراز امیدواری کرد، با مهار شیوع ویروس کرونا بتوان در نیمه دوم امسال محصولات و تولیدات بیشتری از حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری به کشور‌های خارجی صادر شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار