راه اندازی دفتر نمایندگی سازمان چوب و آکادمی چوب در کرمانشاه

نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران از راه اندازی دفتر نمایندگی این سازمان و آکادمی چوب در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا باوند پور هنرمند منبت کار و پیکرتراشی روی چوب کرمانشاهی با اشاره به راه اندازی دفتر نمایندگی سازمان روز جهانی چوب در کرمانشاه، گفت : این دفتر به عنوان یک آکادمی چوب کار آموزش، توسعه و ترویج هنر‌های دست ساز رشته‌های چوب و منبت را انجام می‌دهد.

او گفت : موقعیت کوهستانی و وجود جنگل‌ها و درختان زیاد در کرمانشاه باعث شده تا از دیرباز صنایع دستی ساخته شده با چوب در آن رونق داشته باشد و هم اکنون نیز تعداد علاقمندان زیادی به این رشته‌ها در استان وجود دارند.

این هنرمند صنعتگر کرمانشاهی ادامه داد: درحال حاضر تعداد زیادی از علاقمندان به رشته‌های منبت و پیکرتراشی روی چوب در این آکادمی آموزش می‌بینند.

او از اجرای سبک جدیدی از خلق هنر از چوب در این آکادمی خبرداد و افزود: ما به جای استفاده از چوب‌های سالم و زنده، از چوب‌های کِرم خورده و پوسیده برای خلق آثار خود استفاده می‌کنیم که با این اقدام به چوب‌های بلامصرف، ارزش افزوده داده و از آن‌ها طرح و اثر ایجاد می‌شود.

باوندپور با بیان اینکه برای ساخت آثار خود از هرنوع چوبی با هر جنسی استفاده می‌کند، گفت: چوب‌های مورد نیاز خود را از کنار رودخانه ها، باغ‌هایی که آن‌ها را هرس می‌کنند و ... با قیمت ارزان تهیه و آثار زیبایی را از آن‌ها خلق می‌کنیم.

این هنرمند صنعتگر کرمانشاهی در ادامه با بیان اینکه هنر منبت و پیکرتراشی روی چوب از هنر‌های سخت و جذاب است، ادامه داد: اگر کسی علاقمند باشد و بتواند به صورت حرفه‌ای این رشته‌ها را یاد بگیرد، می‌تواند از قِبَل آن در آمدزایی خوبی داشته باشد.

او از برگزاری یک رویداد مهم چوب در کرمانشاه در آینده‌ای نزدیک خبرداد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.