سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت : طرح جامع مرز سومار در کار ویژه مرز مرکز استان کرمانشاه به منظور اجرای زیرساخت‌ها و تسهیل در صادرات به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حشمت رضایی سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت : اعضای کار ویژه مرز استان به اتفاق طرح جامع مرز سومار را تصویب کردند تا برای تصویب نهایی به شورای عالی مرز ارسال شود.

او گفت : تسریع در اجرای عملیات فیبرنوری، ترمیم و بهسازی محور مواصلاتی فعلی گیلانغرب به سومار، استقرار پایانه و حمل و نقل در مرز سومار به عنوان متولی مرز از عملیات طرح جامع است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب افزود: رفع مشکلات مربوط به اخلال در آنتن دهی تلفن همراه در محدوده بازارچه با ایجاد سیستم ذخیره برق توسط مخابرات، ایجاد رینگ و یا تعریض محور ورودی بازارچه تا نقطه صفر جهت رفع گره ترافیکی توسط پایانه مرزی، ایجاد سیستم‌های اطفا حریق در محدوده مرز و تسریع در روکش آسفالت محدوده فرسوده در محور پایین‌تر از سد شرفشاه از جمله تصمیم‌های امروز کار ویژه مرز استان بود.

رونق منطقه مرزی قصرشیرین در حوزه صنایع دستی

فرماندار قصرشیرین گفت: پتانسیل و ظرفیت‌های زیادی به خصوص در حوزه صنایع دستی برای ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند باعث رونق این منطقه مرزی شود.

مرادعلی تاتار افزود: امید است با مشارکت ادارات بتوان دوره‌های آموزشی منتج به اشتغال را با حمایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار کنیم و با توجه به وجود ظرفیت‌های فراوان اشتغالزایی، اقتصاد پایدار در منطقه را شاهد باشیم شود.

بازار محور بودن محصولات تولیدی کارگاه گیوه بافی

مدیرکل فنی حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به بازار محور بودن محصولات تولیدی کارگاه گیوه بافی گفت: براساس تفاهم نامه سه جانبه فی مابین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی (ره) قصرشیرین و بنیاد توسعه کارآفرینی کرمانشاه کارآموزان تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان بر اساس نیازسنجی صورت گرفته در دوره‌های آموزشی حصیربافی و گیوه بافی شرکت کرده و پس از پایان دوره در صورت کسب نمره قبولی موفق به کسب گواهینامه مهارتی می‌شوند.

یاور محمدی افزود: بر اساس این تفاهم نامه کمیته امداد به دارندگان گواهینامه مهارتی وام اشتغالزایی جهت ایجاد شغل اعطا نموده و با حمایت بنیاد توسعه کارآفرینی استان محصولات تولید شده در بازار فروش ارایه می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود: وجود پتانسیل بالای گردشگری و کشاورزی و باغداری می‌تواند در کنار سایر ظرفیت‌ها منجر به توسعه قصرشیرین شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.