برخی منابع آگاه با اشاره به اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک جلسه محرمانه اعلام کرده اند که طبق گفته میلی، وزارت خارجه آمریکا مقصر خروج خفت بار و مفتضحانه از افغانستان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه آکسیوس، برخی منابع آگاه و حاضر در جلسه محرمانه مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با سناتور‌ها این کشور که به صورت مستقیم برگزار شده است، میلی وزارت خارجه آمریکا را بعنوان مقصر خروج خفت بار و مفتضحانه از افغانستان معرفی کرده است.

طبق گفته این دو منبع آگاه از جلسه محرمانه، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با لحنی بسیار صریح و شفاف‌تر از اظهارات وی در جلسه علنی مجلس سنا، بر این امر معتقد بوده است که برخی مقامات وزارت خارجه این کشور وقت زیادی را برای صدور دستور خروج از فرودگه کابل تلف کرده اند.

مارک میلی پیش از این در جلسه علنی مجلس سنای آمریکا اظهار کرده بود که، این پرسش که آیا دستور خروج از فرودگاه کابل باید زودتر صادر می‌شد و یا خیر در حقیت یک پرسش بی پاسخ است که باید بررسی‌های بسیاری درباره آن صورت گیرد.

یک سناتور در جلسه محرمانه از مارک میلی درخواست کرده است تا توضیحاتی را درباره درس‌ها و فواید خروج از افغانستان ارائه کند که با پاسخ سریع وی مواجه شد مبنی بر اینکه خروج غیرنظامیان بایستی زودتر از این انجام می‌شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد: درست است که گاهی اختلافاتی میان وزارت خارجه و پنتاگون وجود دارد، اما اختلافات در این مورد به خصوص بسیار بارز و برجسته بود.

روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه دو جلسه استماع برگزار شده است که در آن لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، فرانک مک‌کنزی فرمانده نیرو‌های آمریکایی در خاورمیانه و مارک میلی در کمیته نیرو‌های مسلح مجلس سنای آمریکا حضور داشتند و درآن جا اختلافات شدید موجود میان پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا به نمایش گذاشته شد.

طبق گزارش این پایگاه خبری، برگزاری هرچه بیشتر این جلسه‌های استماع می‌توانند درنهایت سبب بررسی عملکرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا شود.

روز‌ها از تسلط طالبان بر افغانستان و خروج خفت بار آمریکا از این کشور می‌گذرد و هنوز قانونگذاران کنگره آمریکا در حال تحقیق در خصوص خروج دولت بایدن از افغانستان و شکست وی در در خارج کردن هزاران نفر از همکاران نیرو‌های آمریکایی در این کشور هستند.

میلی همچنین  در نشست پرسش و پاسخ کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی عملکرد این نیرو‌ها در خروج از افغانستان گفت: جنگ در افغانستان با شرایطی که ما تعیین کردیم به پایان نرسید و حدود ۸۰۰ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان خدمت کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۶۱ نفر کشته و بیش از ۲۰ هزار نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار