رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در واکنش به افشاگری اخیر یک کتاب اعلام کرد که دولت پیشین این کشور قصد حمله به چین را نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لس‌آنجلس تایمز، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در اظهاراتی به افشاگری‌های یک کتاب درباره اقدامات دولت پیشین آمریکا پس از اعلام نتایج انتخابات سال گذشته واکنش نشان داد و اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین این کشور، قصد حمله به چین را نداشت.

این مقام ارشد آمریکایی با دفاع از تمام تماس‌هایی که با همتای چینی خود داشته است، گفت این مکالمات به عنوان بخشی از مسئولیت او برای جلوگیری از ایجاد سوءتفاهم انجام شده است.

در این کتاب افشاگرانه که با نام «خطر» از سوی دو روزنامه‌نگار آمریکایی به نام‌های «باب وودوارد» و «رابرت کاستا» منتشر شد، آمده است: «مارک میلی به دلیل ترس از احتمال وقوع جنگ میان آمریکا و چین، ۲ مرتبه با همتای چینی خود مکالمه مخفیانه داشته است.»

این در حالی است که ترامپ این کار میلی را خیانت دانست و جمهوریخواهان آمریکا نیز معتقدند که ممکن است این اقدام میلی روند فرماندهی آمریکا را زیر و رو کرده باشد.

اما اکنون مارک میلی در مقابل کمیته نیرو‌های مسلح سنای آمریکا شهادت داد که تماس‌های او به شکل مخفیانه انجام نشده است. او اعلام کرد که تمامی تماس‌ها با پنتاگون هماهنگ شده و سپس نیز به اطلاع «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه وقت آمریکا، و «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید، رسیده است.

همچنین رئیس ستاد مشترک آمریکا اعلام کرد که علیه ترامپ شهادت نمی‌دهد، زیرا رئیس‌جمهور پیشین آمریکا قصد حمله به چین را نداشته است، البته به گفته میلی، ترامپ نگران بود که جامعه اطلاعاتی چین دچار سوءتفاهم شود.

او همچنین گفت: «در آن زمان من وظیفه کاهش تنش‌ها را داشتم، پیام من به چین برای پایداری و آرامش بود.»

مارک میلی همچنین به بخشی از این کتاب که درباره تماس او با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نوشته شده است نیز پاسخ داد. این کتاب درباره تماس با پلوسی نوشت: «نانسی پلوسی از نگرانی خودش درباره بی‌ثباتی ترامپ به مارک میلی گفت و اینکه نگران کنترل ترامپ بر تسلیحات هسته‌ای آمریکاست.»

مارک میلی در این باره نیز گفت: «به پلوسی اطلاع دادم که رئیس‌جمهور تنها فردی است که کنترل سلاح هسته‌ای را در اختیار دارد، اما به تنهایی آن را پرتاب نخواهد کرد و البته من هم صلاحیت تشخصی سلامت عقلی او را ندارم.»

هنگام شهادت مارک میلی، «لوید آستین» وزیر دفاع کنونی آمریکا و «ژنرال کنت مک‌کنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی این کشور، حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
آمریکا = دیوانه زنجیری حطرناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
چطور آمریکاییا جرأت میکنن کلمه حمله به چین یا هر کشور دیگه ای که بمب اتم داره رو به زبون بیارن
آخرین اخبار