کمیته منتخب تحقیقات در مورد حادثه حمله به ساختمان کنگره اعلام کرد به ۱۱ متهم دیگر این حادثه احضاریه ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که این روز‌ها مسئول رسیدگی به حادثه حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره در این کشور است اعلام کرد در ادامه تحقیقات خود از تمامی افرادی که در این حادثه نقش داشته اند این بار برای ۱۱ نفر از متهمان احضاریه ارسال کرده است.

این افراد باید برای ارائه توضیح و مدارک درخواستی در صحن دادگاه حاضر شوند. گفته می‌شود این احضاریه برای ۱۱ نفر از اعضای گروه "زنان برای آمریکا" ارسال شده که به گفته مقامات آمریکایی یکی از گروه‌هایی بودند که در روز حادثه راهپیمایی "نجات آمریکا" را سازماندهی کرده بودند.

این گروه به دستور مستقیم دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا این راهپیمایی را برنامه ریزی کرده بودند که در نهایت منجر به حمله به ساختمان کنگره شد.

در ۶ ژانویه سال جاری میلادی و پس از اعلام نهایی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و پیروزی جو بایدن، دونالد ترامپ از طرفداران خود خواست در اعتراض به نتیجه رای گیری راهپیمایی کنند. این تظاهرات در نهایت به حمله به ساختمان اصلی کنگره و تعطیلی چند ساعته تمامی جلسات آن منجر شد که طی آن شش تن جان خود را از دست دادند. 

مجلس نمایندگان آمریکا که دونالد ترامپ را مسئول اصلی این حادثه می‌داند تا به حال بیش از ۶۰۰ نفر را در رابطه با آن دستگیر کرده است. به گفته مقامات آمریکایی این حادثه بدترین حمله در طول تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار