۲۳ هزار نفر از زائران اربعین از مرز مهران وارد کشور شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مرز مهران و مردم این شهرستان این روزها شاهد "برگشت" زائران اربعین حسینی از مرز مهران هستند.

روند خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مهران بسیار مطلوب است

احمد کرمی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام و رییس قرارگاه عملیاتی ویژه اربعین مهران با بیان اینکه روند خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مهران بسیار مطلوب است ، اظهار داشت: ۲ بیمارستان صحرایی و یک اردوگاه اضطراری برای خدمات رسانی به زائران در پایانه مرزی مهران راه اندازی شده و روند امدادرسانی و ارائه خدمات از طریق مواکب به زائران اربعین حسینی به نحو بسیار خوبی در حال انجام است.

او افزود: نخستین مقوله‌ای در کنگره اربعین مهران بسیار ضرورت دارد، این است که قبل از ورود زائران عتبات عالیات به کشور انجام تست کرونا و تب سنجی در نقطه صفر مرزی انجام شود که با تدابیر اتخاذ شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و با کمک سپاه و هلال احمر از تمامی زائرانی که وارد پایانه مرزی مهران می‌شوند، تست کرونا گرفته می‌شود و افرادی که تست آن‌ها مثبت باشد به صورت مجزا از دیگران راهی شهر‌های مبدا می‌شوند.

خدمات گذرنامه‌ای سریع و آسان در مرز مهران به زائران ارائه می‌شود

سردار محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا از ارائه خدمات گذرنامه‌ای سریع به زائران بازگشتی از مرز مهران خبر داد و اظهار داشت: مدت زمان توقف هر زائر برای ارائه خدمات گذرنامه‌ای کمتر از 5 دقیقه است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: علاوه بر ارائه خدمات گذرنامه‌ای تامین امنیت زائران از بدو ورود به کشور تا بازگشت به مبدا سفر نیز در تمام جاده‌های کشور با استقرار تیم‌های کنترلی تامین است و هیچ مشکل امنیتی و انتظامی در مرزها به ویژه مرز مهران نداریم.

۲۳ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند

احمد کرمی ،رئیس قرارگاه اربعین مرز مهران گفت: همچنان برگشت زائران اربعین از مرز بین المللی مهران به داخل کشور ادامه دارد.

او افزود : پیش بینی می‌شود فرآیند برگشت زوار اربعین تا روز شنبه ادامه پیدا کند.

کرمی ادامه داد : از  هفدهم شهریور تا هفتم مهرماه بیش از ۴۷ هزار نفر زائر از مرز بین المللی مهران عازم پیاده روی اربعین شده‌اند.

رئیس قرارگاه اربعین مرز مهران عنوان کرد: تا به این لحظه بیش از ۲۳ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

کرمی عنوان کرد: همه امکانات هم در بحث تغذیه زوار، حمل و نقل، تأمین آب شرب زائرین در این مرز دیده شده است، همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست‌های کرونا به صورت منظم در پایانه در بدو ورود زوار انجام می‌شود.

او بیان کرد : همه دستگاه‌های خدمات رسانی و امدادرسان همه پای کار هستند و به صورت شبانه روزی در تلاش هستند که بهترین تمهیدات و امکانات را برای برگشت زوار انجام دهند که بدون هیچ دغدغه‌ای زائرین از مرز مهران به مقاصد خود برگشت داده شوند.

 

گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از بازگشت زائران از مرز مهران

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.