معاون منابع انسانی دادگستری کرمان گفت:رسیدگی با سرعت و دقت به پرونده‌ها مورد تاکید است زیرا یکی از گلایه مندی‌های مردم اطاله دادرسی ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدباقر اسلامی،معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان  با تاکید بر این مطلب که قضات و کارکنان دستگاه قضایی با وجود دشواری‌های کار رسیدگی به حجم بالای پرونده ها، باید با سعه صدر با مردم برخورد کنند، گفت: رسیدگی با سرعت و با دقت به پرونده‌ها از موارد مورد تاکید ریاست قوه قضاییه به شمار می‌رود، زیرا یکی از گلایه مندی‌های مردم اطاله دادرسی است.

او ادامه داد: از ائمه جمعه و جماعات و مسئولان فرهنگی نیز انتظار می‌رود که وظایف خود در قبال دستگاه قضایی را هر چه بیشتر مد نظر قرار داده و بر مبنای فعالیت‌های با برنامه و هدفمند زمینه کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی را فراهم آورند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان ارتقای فرهنگی و آگاهی‌های حقوقی مردم را یکی از راهکار‌های بسیار مهم حل دعاوی در دستگاه قضایی و کاهش مراجعات به سیستم قضایی برشمرد و اظهارداشت: باید از ظرفیت‌های مردمی تحت عنوان شورای داوری، مصلحین و حکمین قرآنی، شورا‌های حل اختلاف و ... به خوبی استفاده شود، زیرا این ظرفیت‌ها از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

او با اشاره به این مطلب که انتظار به حق مردم از دادگستری و دستگاه قضایی تحقق دادرسی عادلانه و برقراری امنیت است، گفت: برای تحقق دادرسی عادلانه در جامعه باید به رعایت اصل بی طرفی به منظور جلب اعتماد طرفین دعوا توجه ویژه‌ای در دستگاه قضایی قرار گیرد و این مهم به نحوی انجام شود که مردم در مراجعه به دستگاه قضایی بدانند که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی این دستگاه ملجاء و پناهگاه ستمدیدگان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار