اقدامات پیشگیرانه سازمان بنادر در پی طوفان سواحل مکران

در پی وقوع طوفان شدید در سواحل مکران و ادامه پیدا کردن آن تا چند روز آینده سازمان بنادر و دریانوردی و معاونت دریایی اقداماتی را جهت جلوگیری از وارد شدن خسارت انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی وقوع طوفان شدید در سواحل مکران  سازمان بنادر و دریانوردی اقداماتی را جهت جلوگیری از وارد شدن خسارت انجام داده‌ است.

بر این اساس در پی هشداری که چند روز پیش اداره کل حفاظت و ایمنی دریایی در رابطه با طوفان شدید با ارتفاع موج بالای ۶ متر داده بود، کمیته مقابله با بحران طوفان دریای مکران اقداماتی را انجام داد به طوری که هماهنگی لازم با اداره کل شیلات استان و بنادر شیلاتی و صیادی بندر جاسک جهت آمادگی لازم صورت گرفت.

همچنین هماهنگی با بنادر بوشهر و خوزستان، لنگه، کیش، ابوموسی و جاسک در خصوص تمهیدات لازم جهت خروج شناور‌ها به سمت دریای عمان به ویژه به سمت بنادر عمان و تنگه هرمز و امارات انجام شد و هماهنگی با مراکز دریایی و گارد ساحلی عمان و امارات در خصوص تمهیدات لازم برای جلوگیری از تردد شناور‌های سبک به سمت دریای عمان و بنادر جاسک چابهار انجام شد.

اعلام هشدار وضعیت نامساعد جوی با ناوگان نیروی دریایی ارتش ندسا دریابانی در منطقه بندرعباس و‌جاسک و اعلام بحران جوی به ناوگان و تعاونی‌های کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش در خصوص تردد انجام شد.

همچنین ارسال و مخابره پیام ناوتکس در خصوص وضعیت پیش رو دریای عمان، بنادر چابهار و جاسک و ارسال پیام هشدار هواشناسی از طریق کانال VHF صورت گرفت.

آمادگی شناور‌های تخصصی امداد و نجات جهت عملیات نجات احتمالی واستقرار شناور نجات ناجی در بنادر سیریک جهت آمادگی پوشش مخاطرات دریایی تنگه هرمز انجام شد.

همچنین هماهنگی با اورژانس استان برای پشتیبانی امداد ساحلی و اعلام به بنادر جاسک و سیریک در خصوص تهمیدات لازم جهت برقراری ایمنی تجهیزات بندری و اعلام هشدار به صورت پیامک در دو مرحله به ذینفعان دریایی صیادان و شناور سنتی و مسئولان تعاونی‌های صیادی و تجاری انجام شد.

همچنین اعلام اخطار هواشناسی از سوی کنترل جاسک به صورت مداوم و مشاهده، مدل سازی و تحلیل مستمر رفتار طوفان صورت گرفت و آماده‌باش کامل در بنادر تجاری و صیادی و تاسیسات مستقر در سواحل دریای مکران صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار