مریم پورآدینه گفت: افراد سالمند باید جهت رفع نیاز‌های روزانه، سرگرمی و اوقات فراغت و گسترش پیوند‌های خانوادگی علوم کامپیوتر را یاد بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مریم پورآدینه مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ارتباط سالمند با ابزار‌های دیجیتال و ضرورت آموزش تکنولوژی به سالمندان گفت: شعار جهانی روز سالمند «بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال» است و انتخاب این شعار نشان دهنده ضرورت آموزش و آشنا نمودن سالمندان با تکنولوژی‌های روز جهت ارائه بهترین کمک به آن ها است.


بیشتر بخوانید


پورآدینه افزود: برای آموزش این علوم ابتدا لیستی از مهارت‌های مفیدی را که می‌تواند برای سالمند مفید باشد مشخص و سپس دانش مقدماتی جهت برطرف شدن ترس و نگرانی به سالمندان آموزش داده شود.

او  با بیان این که نحوه مهارت آموزی علم کامپیوتر به سالمندان باید ویژه باشد، ادامه داد: از اصطلاحات و آموزش‌های پیچیده به آن‌ها باید پرهیز شود و در عین حال ارائه آموزش متناسب با نیاز‌های سالمندان باشد.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: برای غلبه بر استرس سالمند در استفاده از ابزار آلات دیجیتال مانند گوشی همراه لازم است به آن‌ها اجازه دهید که بدون هیچ استرسی از این دستگاه‌ها استفاده نمایند. اجازه لمس صفحه گوشی و یا اتصال یو اس بی به کامپیوتر را به سالمند بدهید تا بتواند از طریق تجربه واقعی با این ابزار‌ها ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.