منابع آگاه اعلام کردند وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده به فرانسه سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا امروز (جمعه) اعلام کرد «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور هفته آینده به پاریس رفته و با مقامات فرانسوی گفتگو خواهد کرد تا فرانسوی‌ها خشم خود را بعد از لغو قرارداد زیردریایی‌های استرالیا کنار بگذارند.

«ند پرایس» سخنگوی این وزارتخانه در خصوص این سفر گفت: بلینکن از دوشنبه تا چهارشنبه برای شرکت در نشست «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» موسوم به «OECD» به پاریس سفر می‌کند و در همین راستا با مقامات فرانسوی در خصوص تقویت روابط دو جانبه میان آمریکا و فرانسه نیز گفتگو‌هایی خواهد داشت.

در پی منعقد شدن یک قرارداد سه جانبه میان آمریکا، استرالیا و انگلیس برای ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای، استرالیا به صورت یک‌جانبه قرارداد خود با فرانسه را لغو کرد. بعد از این اتفاق مقامات فرانسوی به شدت عصبانی شده و حتی «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا را فردی دورو و ریاکار خواند که مانند ترامپ (رئیس جمهور سابق آمریکا) از پشت به این کشور خنجر زده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه هم در خلال نشستی خبری در خصوص قرارداد دفاعی که میان فرانسه و یونان بسته شد، در سخنانی اعلام کرد بیش از ۱۰ سال است که آمریکا بر روی خود متمرکز شده و دارای منافعی راهبردی است که به سمت چین و منطقه اقیانوس آرام در حال تغییر جهت است پس اروپا بایستی از استقلال خود دفاع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار