سفیر فرانسه در آمریکا که پیشتر به دلیل توافق زیردریایی‌های هسته‌ای واشنگتن و کانبرا به پاریس فراخوانده شده بود به زودی به واشنگتن بازمی‌گردد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فیلیپ اتین، سفیر فرانسه در واشنگتن که به دلیل تصمیم استرالیا برای لغو قرارداد خرید زیردریایی با فرانسه به پاریس فراخوانده شده بود، به زودی به واشنگتن بازمی‌گردد.

در ۲۲ سپتامبر، پس از مکالمه تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، پاریس تصمیم گرفت که سفیر کشورش را به واشنگتن بازگرداند.

این دو رئیس جمهور همچنین توافق کردند که رایزنی‌هایی را با هدف ایجاد اعتماد و حل اختلافات اواخر ماه اکتبر در اروپا انجام دهند.
مکرون روز سه شنبه تاریخ بازگشت سفیر خود به آمریکا را ۲۹ سپتامبر اعلام کرد و افزود که به اتین دستور داده شد که در بدو ورود به واشنگتن با مقامات مذاکره کرده و شرایط تعهدات جدید را تعیین کند.

دولت فرانسه در پی بحران اخیر با کانبرا، لندن و واشنگتن بر سر پیمان امنیتی «آکوس» که منجر به لغو قرارداد فروش زیردریایی‌های این کشور به استرالیا شد، گفتگو‌های دفاعی با انگلیس را به حالت تعلیق درآورد. این قرارداد موجب ضرری چندین میلیارد دلاری به فرانسه شده و این کشور نیز در مقابل مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و استرالیا را به چالش کشیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
برده می رود پیش ارباب
آخرین اخبار