سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر واکسیناسیون کرونا در مرحله اول به پایان می‌رسد و این موضوع را جشن می‌گیریم.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین قناعتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه  بعد از تشکیل دولت سیزدهم، تهیه، توزیع و تزریق واکسن در برنامه کار قرار گرفت، بیان کرد: وقتی حدود سه هفته گذشته دانشگاه را تحویل گرفتم حدود ۴۰ درصد هم واکسن تزریق نشده بود، اما خوشبختانه اکنون در محدوده دانشگاه تهران ۷۵ درصد مردم جنوب شهر تهران واکسن تزریق کرده اند.

او با بیان اینکه در دانشگاه‌های دیگر هم در تهران بالای ۶۳ درصد مردم، واکسن دریافت کرده اند، به میزان واکسن تزریق شده در کشور اشاره و اظهار کرد: در کشور هم بین ۶۰ تا ۷۰ درصد واکسن تزریق شده است.

جشن واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست

قناعتی ادامه داد: به هدفی که درخصوص واکسیناسیون در کشور تعیین کرده ایم حدود ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر خواهیم رسید و پایان واکسیناسیون مرحله اول را اعلام می‌کنیم و جشن می‌گیریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه جشن واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست، تصریح کرد: وزیر بهداشت و تیم ایشان، معاونان و روسای دانشگاه‌ها در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ پس از این مرحله برنامه‌های جدید مقابله با کرونا یعنی مرحله دوم واکسیناسیون و مقابله اصولی با ویروس حسب شرایط جدید را اجرا خواهیم کرد.

او  در تشریح مقابله اصولی با کرونا توضیح داد: این مرحله شامل فاصله گذاری اجتماعی، قرنطینه هوشمند و برخورد با افرادی که واکسن تزریق نکرده یا بیمار هستند، می‌شود.

محرومیت از خدمات اجتماعی برای افرادی که واکسن تزریق نکرده اند

قناعتی درخصوص ارائه خدمات به افرادی که تاکنون برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند، گفت: افرادی که واکسن تزریق نکرده اند از دریافت برخی خدمات اجتماعی محروم می‌شوند و برای اینکه از خدمات بهره‌مند شوند یا باید واکسن تزریق کنند  یا اینکه تست منفی پی سی آر که گذر موقت است، داشته باشند. این تست باید تکرار شود بنابراین معقول است دوستانی که واکسن تزریق نکرده اند برای دریافت واکسن اقدام کنند چراکه در آینده خود دچار دردسر و گرفتاری می‌شوند.

کارشناسان علمی مسائل را رصد می‌کنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران ابراز امیدواری کرد: این برنامه‌ها به گونه‌ای پیش خواهد رفت تا پس از مدت کوتاهی فعالیت‌های اجتماعی مردم به روال گذشته بازگردد و فعالیت‌ها در حوزه‌هایی همچون آموزشی، اقتصادی و اجتماعی و مسابقات فوتبال همچون کشور‌های دیگر که توانستند کرونا را به خوبی کنترل کنند در ایران هم انجام شود.

او تاکید کرد: حتما در تمام مراحل کار، کارشناسان علمی که در کمیته‌های مختلف علمی و اجرایی هستند مسائل را رصد می‌کنند تا این کار با دقت کامل و طبق ضوابط و اصول بین المللی و علمی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
تمام این واکسن ها فقط مجوز اضطراری دارند، دیگران را نمیدانم اما من به هیچ وجه نمیخواهم تبدیل به موش آزمایشگاهی بشوم. لطفا اول کارایی قطعی را اثبات کنید بعد برای مردم شاخ و شانه بکشید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
این دکترهای ستاد کرونا اولش گفتند با واکسن ایمنی کامل ایجاد میشه و هیچکس حتی ناقل هم نخواهد بود بعد گفتن هیچ کس مریض نمیشه، بعدش گفتن هیچکس مریضی شدید نمیگیره بعد گفتند هیچکس نمیمیره که هیچکدوم درست از آب در نیومد. من میترسم چندروز دیگه دوباره نظرشون رو عوض کنن و بگویند واکسن مضر بوده است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
هدف واکسیناسیون (( متوقف کردن مرگ ومیر)) است نه درمان مادام العمر واینکه همه از عوارض واکسن زدن می ترسند بدانند که زمان حنگ خیلی ها پسر خود را درجاهای دور مخفی می کردند که ازجنگ دور باشند وکشته نشوند ولی همین دوردانه ها با سرطان وتصادف وقتل وغیره نابود شدند بنابراین دردنیا حتی خواب وتنفس هم عوارض داره چه برسدبه واکسن یعنی خواب زیاد لخته شدن خون و تنفس زیادهم خوردن آلودگیهای هوارا دارد بنابراین حرف زدن ازعوارض واکسن واقعاً بی سوادی محض است ازطرفی تا پیمانه کسی پرنشه هرگز نمیمره. به قول سعدی ماهی بی اجل درخشکی نمیرد و انسان تا یک تجربه چند دهه کسب نکنه نمی فهمه که تا خدا یک چیزی رانخواد که بشه آن اتفاق هرگز نمیفته. اصلاً گیریم واکسن زدن باعث مرگ هم بشود اینهمه که عمرکردیم چقدر
سپاسگزار نعمتهای خدا بوده ایم تازه زندگی کوتاه باشرافت و وظیفه شناسی درقبال جامعه با مرگ ناشی از واکسن زدن بهتراز زندگی طولانی ناسپاسی وپشت کردن به وظیفه و ملت وکشور است. خدا همیشه با جامعه وجامع مردم است نه با قانون گریزان وافراد غیرازخلایق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اگر هدف واکسن جلوگیری از مرگ و میر است پس مرحوم سیامک اطلسی و ده ها مورد مشابه چرا باوجود تزریق هر دو دوز واکسن از کرونا فوت کرده اند و یا مثل آقای مهرآوران در کما هستند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
به نظر میرسد در مقدار درصد واکسیناسیون اشتباه میکنند اقایان مجموع دزهای تزریق شده اول ودوم را باهم حساب میکنند درصورتی که تعداد افرادی که دو دز زده اند را باید از تعداد تزریقهای یک دز زدها کم کنند مثلا وقتی میگویید ۵۰ ملیون دز زده شده که از این مقدار ۱۵ ملیون ان دودز را زده اند یعنی اینکه کلا جمع افرادی که یک دز ودودز را زده اند ۳۵ ملیون نفر است چطور شما میگویید ۷۰ درصد را زده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
هیچ جای دنیا به کسی که یک دوز از دو دوز واکسن را زده باشد، «واکسینه‌شده» نمی‌گویند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
محدودیت تردد باید برداشته شود دیگه بسه
France
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
این که توی یه چیز پیشتاز باشی همیشه چیز خوبی نیست مثل الان که واکسنی که اثرات دراز مدت و عوارضش تست نشده رو به همه بزنی هنر نیست! بازی با سلامت و جان جامعه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
تشکر از هر مسئولی که بفکر مردم و برای مردم قدمی برمیداره.اون دسته هم که بفکر مردم و بیت المال و کشور نیستن، حق مردم بزنه اونهارو..و خدا نگذره ازشون..انشاءالله واسه ماه ها و سال بعد هم همینطور واکسن فراهم بشه که کمی از مشکلات مردم و اعصابشون در این موضوع راحت بشه..خدا قوت..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
این درست نیست ،ی عده واکسن زدندشاید دوز اول یا دو دوز رو زدن ولی به کرونا مبتلا شدن یا میشن ،به هرصورت با کارت واکسیناسیون مسافرت میرن و از خدمات اجتماعی بهره مند ،این میان بعضی ها واکسن نزده و پروتوکل‌ها را رعایت میکنن اما چون برگ واکسیناسیون ندارن از خدمات اجتماعی محروممون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
چرادراستان اصفهان وشهرمانجف آبادبرکت نیست؟ خیلیهاواکسن نزدندتابرکت بیاد.لطفاتولیدبرکتوبیشترکنید.ماواکسن خارجی نمیزنیم
آخرین اخبار