تاکید بورل بر احیای توافق هسته‌ای ایران/ خروج ترامپ از برجام کاری غیرمسئولانه بود

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، بر ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران و احیای برجام تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در مصاحبه با شبکه العربیه (وابسته به عربستان) با اعلام این مطلب که تصور نمی‌کند مذاکرات وین درباره برنامه هسته‌ای ایران به شکست بینجامد مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران باعث نگرانی است و باید به توافق هسته‌ای بازگشت.

وی گفت: باید توافق را احیا کنیم. تنها راه جلوگیری از تبدیل ایران به قدرت هسته‌ای مذاکره است و در واقع خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور، کاری غیرمسئولانه بود، زیرا بر هم زدن توافق هیچ فایده‌ای ندارد و هیچ جایگزینی برای توافق هسته‌ای ایران وجود ندارد. باید توافق را برای همه طرف‌ها احیا کنیم.

او ادعا کرد این اتحادیه برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به یمن تمرکز دارد و تحریم‌هایی را که اعمال می‌کند تاثیری بر جنبش «انصارالله» این کشور نمی‎‌گذارد.

او در ادامه افزود: اروپا از اقداماتی که انصارالله انجام می‌دهد آگاه است و آن‌ها را محکوم می‌کند ولی باید برای حل شدن بحران جاری در یمن با آن‌ها صحبت کرد زیرا وضعیت بشردوستانه و سیاسی در یمن به توجه بیشتری نیاز دارد و این جنگ ویرانگر پیامدهای قابل توجهی دارد.

بورل اضافه کرد: راه‌حل بحران تنها با توافق طرفین و راه‌های سیاسی برطرف خواهد شد و درخواست کرد جامعه جهانی بر کشورهایی که به نیروها در یمن سلاح می‌رسانند و از آن‌ها حمایت می‌کنند، اعمال فشار کنند.

سازمان ملل چندی پیش اعلام کرد به دلیل محاصره دریایی، زمینی و هوایی یمن که از سوی ائتلاف عربی و متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان صورت گرفته است، کشور و مردم یمن از بدترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برند. عربستان که پیشگام حمله به یمن است عملیات‌های نظامی فشرده‌ای را با استفاده از مزدوران و تکفیری‌های داعش و القاعده در این کشور اجرا می‌کند.

روز چهارشنبه گذشته «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و از آتش‌بیاران این جنگ در دیدار با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد از صلح فراگیر در یمن حمایت خواهد کرد اما تنها یک روز بعد از این ادعا، جنگنده‌های سعودی به استان مارب یمن حمله کرده و آن را بمباران کردند! در مقابل نیروهای یمنی اعلام کردند آن‌ها از کشور خود دفاع خواهند کرد و اولین گام برای صلح توقف تجاوز و رفع محاصره است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار