خبر خوش برای باغداران ارومیه ای/ مجوز صادرات سیب زیر درختی صادر شد

نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز صادرات سیب زیردرختی به کشور‌های همسایه توسط وزیر جهادکشاورزی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جلال محمودزاده نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران  اظهار کرد: برای حمایت از باغداران و همچنین جلوگیری از سوء استفاده دلالان مجوز صادرات سیب زیردرختی مازاد طرفیت کارخانه‌های فرآوری این محصول صادر شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون قیمت تضمینی خرید سیب صنعتی (درجه ۳) برای هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال در سال جاری اعلام شده و باید تعاون روستایی شرایط خرید را با نرخ مصوب تسهیل و تسریع کند.

این نماینده مجلس افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته، بخشی از تولید سیب زیر درختی آذربایجان‌غربی به تعدادی از کارخانه‌های کنسانتره فعال در خارج از استان انتقال خواهند یافت و بخشی دیگر نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

محمودزاده اضافه کرد: افزایش حجم سیب زیردرختی در آذربایجان غربی موجب کاهش قیمت این محصول باغی و سوء استفاده برخی از دلالان شده که با پیگیری استاندار و سایر نهاد‌های مرتبط قیمت تضمینی خرید سیب زیر درختی مصوب و شروع آن از مهاباد آغاز شده است.

سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان غربی در حمایت از باغداران و همچنین به منظور جلوگیری از فساد و ضایعات سیب‌های تولیدی، افت قیمت‌ها و جلوگیری از واسطه گری و حمایت از تولید،از چند روزپیش اقدام به خرید سیب صنعتی در ۴۰ مرکز خرید در سراسر استان کرده است.

سالانه ۱.۲ میلیون تن سیب درختی  در آذربایجان غربی تولید و روانه بازار می‌شود که به دلیل عوامل و حوادث طبیعی ۳۰ درصد این محصول ریزش کرده و به سیب زیر درختی یا همان سیب صنعتی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.