مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

انعقاد بیستمین تفاهم نامه پایداری منابع آب زیرزمینی

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: بیستمین تفاهم نامه مشارکت در تعادل بخشی و پایداری منابع آب زیرزمینی منعقد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علائی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هدف از انعقاد بیستمین تفاهم نامه، تأمین منافع کشاورزان و آسیب ندیدن منابع آبی است.

او افزود: نشست انعقاد تفاهم نامه مدیریت مشارکتی با حضور مدیران ارشد شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب شهرستان سبزوار و مدیرعامل نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان داورزن برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: مسئله آب، مهم‌ترین مسئله خراسان رضوی است و توسعه بی برنامه و ناپایدار استان بدون توجه به ظرفیت‌های زیست محیطی و حضور موثر مردم به خصوص کشاورزان در مدیریت آب ممکن نیست.

علائی بیان کرد: مشکلات کنونی کشور در حوزه آب ناشی از نبود توجه به مدیریت مشارکتی آب و بی‌توجهی به نقش حیاتی کشاورزان در حفظ و صیانت از منابع آبی است.

او با اشاره به کمبود بارش ها در خراسان رضوی تصریح کرد: کمبود بارش‌ها در امسال به برنامه ریزی، تعامل و مشارکت با بهره برداران به ویژه کشاورزان به عنوان  اصلی‌ترین قشر در برداشت منابع آبی نیاز دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی خطاب به تشکل‌های کشاورزی شهرستان های سبزوار و داورزن تأکید کرد: با امضای این تفاهم نامه‌ها منافع کشاورزان تأمین می شود و  منابع آبی آسیب نمی بیند و شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تا آنجا که قانون اجازه دهد به تعهد خود عمل می کند.

علائی اظهار کرد: تصمیم گیری درباره آب نیازمند یاری تمام شخصیت های حقوقی و حقیقی موثر در مدیریت آب است و  آگهی بخشی معضلات کنونی بحران آب به مردم و به ویژه کشاورزان که بیش از ۸۶ درصد منابع آبی را مصرف می‌کنند، باید صورت گیرد.

او افزود: به تعادل رساندن منابع و مصارف آب، جلوگیری از افت سطح آب‌های زیرزمینی، جبران تراز منفی آبخوان، کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور رسیدگی اولیه به درخواست بهره برداری مجاز منابع آب زیرزمینی به تشکل از مفاد این توافق نامه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی از سال ۹۶ پیگیر بحث مدیریت مشارکتی آب و واگذاری مدیریت آب به کشاورزان بوده است و در حال حاضر خراسان رضوی در این زمینه در کشور پیشرو است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.