عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی با اشاره به آمادگی این گروه برای امضای قرارداد مبادله اسرا با اسرائیل، تحقق این موضوع را در سایه رعایت شروط مقاومت دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، زاهر جبارین، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در اظهاراتی از باز بودن پرونده تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: جنبش حماس این آمادگی را دارد که در هر زمانی قرارداد مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی را امضا کند.

وی ادامه داد: البته تحقق این موضوع وابسته به این است که تمامی شروط مقاومت محقق شده و طرف صهیونیستی این شروط و خطوط قرمز را نادیده نگرفته باشد.

طبق اعلام برخی منابع، مذاکرات غیرمستقیم بمنظور دست‌یابی به قرارداد مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی به دلیل مخالفت طرف صهیونیستی با آزادی اسرایی که در قتل اسرائیلی‌ها دست داشته‌اند، راکد مانده و پیشرفتی نداشته است.

محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» نیز درباره طرح مبادله اسرا اظهار کرده بود که؛ ما خواستار آن نیستیم که تنها توافقنامه‌ای به امضا برسد، خواسته ما اجرایی شدن تبادل اسراست. هدف ما آزادی اسرا و خالی کردن زندانهاست البته در مقابل اشغالگران سعی می‌کنند اسرای خود را که در دست مقاومت هستند بدون پرداخت هزینه آزاد کنند، اما آنان بالاخره مجبور می‌شوند بهای آزادی این اسرا را بپردازند.

پیش از این اظهارات رسانه‌های عبری از ارسال پیام‌های مثبتی به مصر درباره تمایل رژیم صهیونیستی برای از سرگیری مذاکرات درباره مبادله اسرا با حماس خبر دادند.

براین اساس، قاهره پیام‌های مثبت و بی سابقه‌ای از سوی مقامات صهیونیستی دریافت کرده است تا پرونده مبادله اسرا با حماس را پس از یک ماه وقفه دوباره فعال کند و مقامات صهیونیستی در تماسی تلفنی، مصر را به عنوان یک میانجی از احتمال برگزاری جلسات ویژه برای بحث در مورد پرونده تبادل اسرا و شرایط مطرح شده از سوی حماس مطلع کردند.

صهیونیست‌ها در این تماس تاکید کردند که زمان بازگرداندن نظامیان صهیونیستی و بقیه زندانیان فرا رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار