دور جدیدی از مذاکرات راهبردی دوحه- واشنگتن با حضور معاون وزیر خارجه قطر و برخی از مقامات آمریکایی برگزار شد که دو طرف درآن به رایزنی درباره آخرین تحولات منطقه پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الخلیج، لؤلؤه الخاطر، معاون وزیر خارجه قطر که چندی پیش برای دیدار و شرکت در مذاکرات راهبردی جاری میان دوحه- واشنگتن راهی آمریکا شده است با برخی از مسئولان این کشور دیدار و رایزنی کرد.

اطلاعاتی درباره مفاد این دور از مذاکرات راهبردی قطر و آمریکا که در واشنگتن برگزار شد، از سوی مقامات دو کشور منتشر نشده است، اما گفته می‌شود در این جلسه درباره آخرین تحولات منطقه‌ای مورد توجه دو کشور به ویژه مسئله امنیت و ثبات افغانستان بحث شده است.

طرف قطری در این نشست با معاون امور جنوب و مرکز آسیای وزارت خارجه آمریکا و نیز معاون امور خلیج فارس وزارت خارجه آمریکا به همراه مدیر ارشد منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای کاخ سفید دیدار و به گفتگو پرداخت.

پس از برگزاری این دیدارها، معاون وزیر امور خارجه قطر با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود به درج اطلاعات گزارش گونه‌ای در رابطه با دور جدید این مذاکرات اکتفا کرد و توضیح بیشتری در رابطه با آن ارائه نداد.

مذاکرات راهبردی قطر و آمریکا از سال ۲۰۱۸ و با هدف تقویت روابط دو جانبه و توسعه همکاری مشترک آغاز شده است که سومین دور از آن در سپتامبر ۲۰۲۰ در واشنگتن برگزار شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار