از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۸۰ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال خسارت به بخش صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین بیگی کارشناس معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال، ۹۰۴ پروانه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در این استان صادر و تمدید شد.

او افزود: از این تعداد ۶۹۵ پروانه صادر و ۲۰۹ پروانه فعالیت تمدید و زمینه اشتغال مستقیم ۹۷۲ نفر فراهم و یا تثبیت در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان شده است.


بیشتر بخوانید


بیگی اضافه کرد: از مجموع این پروانه‌های فعالیت ۴۶۵ پروانه تولید انفرادی، سه پروانه تولید کارگاهی، ۱۴ جواز تاسیس کارگاهی و ۴۲۲ کارت شناسایی مرتبط با رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان بوده است.

او اظهار داشت: در نیمه نخست پارسال، ۷۲۶ پروانه تولید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی صادر شد که این میزان در نیمه نخست امسال ۲۴.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیگی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال، ۳۰ هزار دلار تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی از چهارمحال و بختیاری به شامل انواع جواهرات و زیورآلات سنتی از طریق چمدانی به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس صادر شد.

او گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۰ میلیارد و ۴۰۵ میلیون ریال خسارت به بخش صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری وارد شده است.

بیگی بیان کرد: این استان افزون‌بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی دارد که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: هم‌اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.