سرپرست مخابرات منطقه البرز گفت: همکاری شهروندان می‌تواند در پیشگیری از سرقت کابل‌های تلفن موثر باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، از مدت ها پیش و در اخبار مکرر به نقل از مسئولان مربوطه سرقت کابل های تلفن را در نقاط مختلف البرز به ویژه در مناطق آسیب دیده به گوش مسئولان رسانده ایم اما تماس ها و پیامک های شهروندان همچنان حاکی از این معضل است.

سارقانی که آسه آسه در سکوت و خلوتی کوچه ها و خیابان ها در کوتاه ترین و کمترین زمان ممکن به مال مسروقه به صرفه ای دست پیدا می کنند که می تواند تامین کننده هزینه مواد مخدر مصرفی شان باشد.

به گفته مسئولان شرکت مخابرات طی شش ماه اولیه سال جاری حدود دو میلیارد تومان برای جایگزینی تجهیزات به سرقت رفته در سطح استان هزینه شده است.

عبدالله بیان، سرپرست مخابرات منطقه البرز با بیان این که سرقت یکی از مشکلات اساسی حاشیه شهرهای استان است، گفت: آمار سرقت کابل های تلفن بسیار بالا است که هزینه های هنگفتی را هم برای ما به دنبال دارد.

او افزود: شهروندان باید کمک کنند؛ ما شرمنده هستیم هرچه جایگزین می کنیم بازهم می آیند و کابل ها را می برند زیرا منابع ما محدود است.

سرپرست مخابرات منطقه البرز گفت: اغلب این سرقت ها مقابل دید اهالی اتفاق می افتد بنابراین از شهروندان درخواست می کنم که موارد را به پلیس اطلاع بدهند.

او افزود: سیم ها را بالا می بریم اما سارقان با طناب سیم ها را پایین می کشند و به سرقت می برند.

بیان گفت: خطوط ارتباطی روستاها فیبری است و بنابراین مشکلی درخصوص اینترنت در این نقاط وجود ندارد.

او افزود: جا به جای خطوط تلفن در مدت کوتاهی ممنوع شده بود اما از یک ماه گذشته آغاز شده است اگر امکانات فنی در مقصد وجود داشته باشد ما مشکلی برای جا به جا کردن خطوط بعد از اخد هزینه های لازم نداریم.

سرپرست مخابرات منطقه البرز گفت: مناقصه خطوط فیبر نوری منطقه دهقان ویلا به زودی برگزار می شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.