نماینده مردم قم در مجلس به بیان توضیحاتی درباره گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز یک شنبه ۱۱ مهر ماه در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه ایجاد مناطق آزادتجاری-صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران گفت: صحبت امروز درباره ۳ منطقه تجاری سرخس، دوغارون و مازندران و تبدیل شدن آنها به مناطق آزاد بود. مسلم است منطقه ویژه سرخس که متعلق به آستان قدس است زیرساخت‌های زیادی دارد؛ همچنین این منطقه ارتباط بسیاری می‌تواند با کشور‌های همسایه داشته باشد.

وی ادامه داد: منطقه دوغارون تحت مدیریت آستان قدس رضوی است و پیشنهاد کمیسیون گنجانده شدن عبارت مدیریت مستقل به جای مدیریت واحد در این طرح است تا هم سازمان دبیرخانه مناطق آزاد بتواند بر این موضوع نظارت کند و هم با درخواست خود آستان قدس موافقت شود. بر اساس صحبتی که با آستان قدس داشتیم مشخص شد که درخواست آن‌ها مدیریت مستقل این دو منطقه است. مسئولان آستان قدس همچنین گفتند که با مسئولان شورای نگهبان هم صحبت کرده‌ و گفتند که اگر عبارت مدیریت مستقل آورده شود اشکال و ایراد شورای نگهبان هم برطرف می‌شود.

نماینده مجلس یازدهم در پایان گفت: بر اساس درخواست آن‌ها به جای عبارت مدیریت واحد پیشنهاد مدیریت مستقل را ارائه کردیم . در شورای نگهبان این سه منطقه جداگانه بررسی می‌شود. منطقه آزاد سرخس که متعلق به آستان قدس است و دوغارون و مازندران جداگانه بررسی می‌شود. عبارت مدیریت مستقل با خواست مسئولان آستان قدس و برای حل ایراد شورای نگهبان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار