جمالی از شناسایی عامل کلاهبرداری از شهروندان خبر داد و گفت:این شخص با برقراری تماس تلفنی و دادن وعده دروغین برنده شدن در قرعه‌کشی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود.

سرهنگ علی جمالی، رئیس پلیس فتا استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی که مدعی بود مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

او افزود: پس اخذ اظهارات شاکی، مشخص شد فردی ناشناس با او تماس گرفته و او را برنده قرعه‌کشی اعلام کرده و از وی درخواست کرده شماره‌ای که برای شما ارسال می‌شود همان کد قرعه‌کشی شما می‌باشد و آن را اعلام کند، کد مذکور باعث ایجاد دسترسی شخص کلاهبردار به همراه بانک شاکی شده و فرد قربانی پس از خواندن کد متوجه خالی شدن حساب بانکی اش می‌شود.

رئیس پلیس فتا ایلام ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا عامل کلاهبرداری شناسایی و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ جمالی از هموطنان درخواست کرد: چنانچه تا بحال در مسابقه و یا قرعه‌کشی شرکت نکرده‌اید فریب وعده‌های دروغین کلاهبرداران تلفنی و پیامکی را نخورید همچنین جهت دریافت جایزه نیازی به ارائه اطلاعات شخصی و بانکی نمی‌باشد و از ارائه اطلاعات مهم و حساس بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبارسنجی ۲ CVV، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشاهده هرگونه جرایم در فضای مجازی موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به کارشناسان ما اطلاع دهند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.