سرهنگ مکی از دستگیری عامل کلاهبرداری فروش مدارک جعلی در بستر فضای مجازی در شهرستان دهلران خبر داد.

سرهنگ منوچهر مکی،فرمانده انتظامی شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق تبلیغات فریبنده در بستر اینستاگرام تحت عنوان صدور گوهینامه رانندگی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات فنی و تخصصی، موفق شدند متهم پرونده که با استفاده از تبلیغات فریبنده و دروغین قربانیان خود را با وعده ارسال گواهینامه رانندگی با امکان استعلام گیری از پلیس راهور جذب و با دریافت مبالغی از آنان کلاهبرداری می‌نمایند، در یکی از استان‌های غرب کشور شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران، با بیان اینکه متهم در مواجهه با مستندات به بزه انتسابی معترف شد، عنوان داشت: مبالغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی پرونده استرداد و متهم همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران، ادامه داد : امروزه افرادی فرصت طلب با هویت جعلی در فضای مجازی و با فریب کاری با انتشار آگهی‌هایی در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی و یا در سایت‌های آگهی از برخی هموطنان تحت عنوان‌هایی مانند فروش مدراک از جمله مدرک تحصیلی، مدارک هویتی و... اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ مکی در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به ادرس www.Cyberpolice.ir و همچنین شماره تماس‌های ۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۳۲۱۲۷ گزارش نمایند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.