سرمربی سابق تیم ملی فوتسال درباره آخرین وضعیت میزبانی ایران از مسابقات جام جهانی در سال ۲۰۲۴ توضیحاتی را بیان کرد.

حسین شمس، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان در گفت وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزبانی کشورمان از مسابقات جام جهانی فوتسال در سال ۲۰۲۴ اظهار داشت: فعلا در حال آماده ساختن طرح میزبانی هستیم و به محض آماده شدن، آن را خدمت عزیزی خادم تحویل خواهیم داد و بعد از تایید او کار‌های مربوط به میزبانی را شروع می کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال درباره این که کدام کشور‌ها برای میزبانی اعلام آمادگی کرده اند، بیان کرد: هنوز هیچ کشوری به صورت رسمی اعلام آمادگی نکرده؛ زیرا فعلا سایت میزبانی جام جهانی باز نشده است. فقط کشور‌ها به فیفا نامه زده اند که ما می‌توانیم میزبانی مسابقات جام جهانی فوتسال را بر عهده بگیریم. در هر صورت کشوری می‌تواند میزبانی رقابت‌های جام جهانی را بگیرد که فرم‌های مربوطه را به خوبی پر کرده و وزرای مربوطه هم با میزبانی موافق باشند. سپس فیفا نمایندگان خود را به کشور‌هایی که اعلام آمادگی کرده اند، می‌فرستد و بعد از بازدید از سالن و امکانات کشور‌ها نظر نهایی خود را صادر می‌کنند.

شمس درباره این که شانس ایران برای گرفتن میزبانی چقدر است نیز گفت: خوشبختانه وضعیت ما برای گرفتن میزبانی خوب است. در کشور ما سالن‌های بسیار خوب و با کیفیتی وجود دارند که هر کدام می‌توانند میزبانی خوبی از رقابت‌های جام جهانی به عمل بیاورند. ما در کشورمان بیش از ۱۰ سالن ۶ هزار نفری داریم که همه آن‌ها دارای فرودگاه و هتل‌های ۵ ستاره هستند. ۷ مورد از سالن‌هایی که ما به فیفا معرفی می‌کنیم تازه تاسیس هستند و ۳ مورد دیگر هم تا ۶ ماه آینده آماده بهره برداری خواهند بود.


بیشتر بخوانید


سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ادامه داد: در هر صورت قصد داریم در بحث میزبانی خیلی قدرتمند وارد شویم و امیدوارم در نهایت بتوانیم جام جهانی را در سال ۲۰۲۴ در ایران برگزار کنیم. کمیته انتخاب سالن‌های ما تا امروز ۱۰ سالن معتبر را انتخاب کرده است. ما در ساری یک سالن تازه تاسیس ۶ هزار نفری داریم. در همدان و کرج سالن‌هایی داریم که تا چند ماه آینده آماده بهره برداری هستند. در مشهد هم سالن ثامن الائمه وجود دارد که تا چند ماه دیگر آماده می‌شود.

شمس تصریح کرد: شهر‌هایی مثل شیراز، مشهد، اصفهان و تهران جزء گزینه‌هایی هستند که می‌توانند میزبانی خوبی از رقابت‌های جام جهانی داشته باشند. از نظر فیفا حداقل ۳ سالن با کیفیت باید وجود داشته باشد و ما با معرفی سالن‌ها می‌خواهیم کار را برای فیفا آسان کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۷:۲۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
توی مملکت به این بزرگی کلا 10تا سالن باکیفیت دارین .....چه با اعتماد به نفسی هم میگه ....واقعا که ...اگه جای کشورهای دیگه بودید یقه پاره می کردید...
آخرین اخبار