رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند یک شرکت دولتی مصری اولین سفر هوایی خود را از قاهره به سرزمین‌های اشغالی انجام داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری مونت کارلو، رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کردند اولین پرواز از قاهره به تل‌آویو از سوی شرکت دولتی «ایجپت ایر» انجام پذیرفته است و بعد از این پرواز انتظار می‌رود هفته‌ای چهار روز پرواز تجاری مستقیم میان فرودگاه «بن گورین» و فرودگاه قاهره انجام شود.

در حال حاضر تنها پرواز بین اراضی اشغالی و قاهره توسط شرکت «سینا ایر» مصر انجام می‌شود که از سال ۱۹۸۰ این پرواز‌ها را انجام می‌دهد اما پرچم مصر را به اهتزاز در نمی‌آورد تا شرایط صلح ۱۹۷۹ بین رژیم صیونیستی و مصر را رعایت کند.

این تحولات پس از سفر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مصر و دیدار او با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌ جمهور مصری در اولین دیدار مقامات صهیونیستی با مصری‌ها بعد از سال ۲۰۱۱ رخ می‌دهد.

ساعاتی پیش هم هیئتی فلسطینی به سرپرستی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عازم قاهره شد تا در خصوص چندین پرونده مهم ملی بحث و گفتگو کنند.

هدف از این سفر گفتگو درباره وضعیت امنیتی غزه، پرونده آتش بس با رژیم صهیونیستی و بازسازی غزه است که ساختمان‌ها و تأسیسات آن در نبرد ۱۲ روزه تخریب شدند.

شایان ذکر است مصر با اینکه توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به توافق آبراهام را امضا نکرده است، اما روابط خوبی با این رژیم دارد و در همین حال سعی می‌کند با به اجرا درآوردن نمایش‌های متظاهرانه خود را حامی مردم فلسطین نشان دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار