مرکز اهدای خون میدان روح الله قم در سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا (ع) برای اهدای خون مردم نوع دوست فعال است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مرکز اهدای خون در میدان روح الله در روز رحلت پیامبر و شهادت امام رضا علیه السلام از ساعت هشت الی ۱۳:۳۰ برای دریافت نذر خون مردم خیر و نوع‌دوست آماده می‌باشد.

متقاضیان اهدای خون می‌توانند همه روزه به غیر از روز‌های تعطیل از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۳ به مراکز ثابت اهدای خون واقع در بلوار ۱۵ خرداد مراجعه کنند. این مرکز در روز‌های یک شنبه و سه شنبه تا ساعت ۱۸ پذیرای اهدا کنندگان خواهد بود.

گفتنی است با توجه به نیاز بیمارستان‌ها به پلاکت که یکی از فرآورده‌های مشتق از خون است و در خارج از بدن و درون کیسه‌های خون تا سه روز پایدار است و همچنین وجود بیماران تالاسمی در کشور که باید خون تازه تزریق کنند و ۲۰ درصد خون تهیه شده و اهداشده در کشور به مصرف بیماران تالاسمی می‌رسد، اهدای خون باید همیشگی و به صورت روزانه باشد.

شرایط اهدای خون علاوه بر به همراه داشتن کارت ملی، وزن بالای ۵۰ کیلوگرم؛ آقایان در سال چهار بار و خانم‌ها به خاطر مسائل فیزیولوژیک سه بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند؛ افرادی که تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته اند معاف دائم از اهدای خون هستند و زنان شیرده از اهدای خون معاف هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار