واکسینه شدن ۴۰ درصدی دام‌های استان همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت:از ابتدای سال تاکنون ۴۰ درصد از دام‌های سنگین علیه بیماری‌ها واکسینه شده اند و تا پایان سال همه دام‌ها واکسینه خواهند شد.

دکتر محمد رضا رسولی مدیر دامپزشکی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۰ درصد از دام‌های سنگین علیه بیماری‌ها واکسینه شده اند و تا پایان سال همه دام‌ها واکسینه خواهند شد،گفت:دریک مقطع با کمبود واکسن مواجه بودیم، اما خوشبختانه کمبود‌ها جبران شده است.

او با اشاره به برنامه واکسیناسیون دام‌های عشایر بیان کرد: نیرو‌های دامپزشکی در این فصل به صورت داوطلبانه به مناطق کوچ عشایر همدان در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام و کرمانشاه اعزام می شوند و عملیات واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان تصریح کرد: تیم‌های واکسیناسیون از ابتدای آذر ماه به مدت ۴۰ روز در مناطق استقرار عشایر همدان در استان‌های دیگر حضور یافته و عملیات واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

رسولی با اشاره به اینکه آماده دریافت یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن هستیم گفت: واکسن‌های آبله، تب برفکی، بروسلز، هاری و ... از واکسن‌های ضروری دام‌ها است.

او با تاکید براهمیت نظارت بر کیفیت و سلامت لبنیات سنتی افزود: واحد‌های دارای پروانه عرضه لبنیات سنتی دو بار در ماه مورد بازرسی و آزمایش قرار می‌گیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه از شیر خام نمونه‌برداری و به آزمایشگاه ارسال می‌شودگفت: شیر‌ها از نظر وجود ناخالصی و بار میکروبی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رسولی اضافه کرد: تمایل مردم نسبت به خرید شیر و لبنیات سنتی زیاد است  بنابراین جوشاندن شیر پیش از مصرف برای پیشگیری از بروز بیماری ها ضروری است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.