صفری گفت:۱۹ هزار و ۲۷۷ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان قراردارند که ازخدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با گرامیداشت روز سالمند و با تأکید برشعار سالمندی ناتوانی نیست،گفت:در حال حاضر ۱۹ هزارو ۲۷۷ سالمند در قالب ۱۵ هزار و ۴۹۸ خانوار تحت حمایت این نهاد بوده واز خدمات کمیته در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند.

او با اشاره به اینکه از این تعداد ۷ هزار و ۴۶۷ نفر در مناطق شهری ۱۱ و هزار و ۸۱۰ نفر ساکن مناطق روستایی هستند، افزود: ۶۴۴ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان نیز دارای بیماری صعب العلاح بوده که از این تعداد ۲۱۰ سالمند زمین گیر هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان مشکلات دوران سالمندی را یکی از موضوعات مهم جامعه و خانواده عنوان کرد و ادامه داد: پدیده سالمندی بر هزینه خانوار اثر نامطلوبی داشته و تلاش کمیته امداد رفع مشکلات سالمندان تحت حمایت با مشارکت خیران بوده برنامه‌های ویژه‌ای برای این گروه از جامعه هدف خود در طول سال بر اساس نیاز آن‌ها اجرایی می‌کند.

اوگفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز شدید سالمندان تحت حمایت به کمک‌های معیشتی ومراقبت‌های بهداشتی توزیع بسته‌های بهداشتی، دیدار با خانواده‌ها در قالب طرح مفتاح الجنه، توزیع غذای گرم بین سالمندان، توزیع بسته‌های معیشتی وارائه آموزش‌های پیشگیری از کرونا به صورت چهره به چهره توسط مددکاران و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای کمک به معیشت سالمندان از اقدامات موثر کمیته امداد استان زنجان برای سالمندان است.

صفری به پیگیری واکسیناسیون سالمندان نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و مددکاران این نهاد بالای ۹۵ درصد سالمندان تحت حمایت این نهاد علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند و مابقی افراد نیز با مراجعه حضوری مشاوران و مددکاران به صورت چهره به چهره و میدانی در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه تأمین لوازم بهداشتی و توان‌بخشی به سالمندان فاقد توان حرکتی نیز از اقدامات دیگر کمیته امداد استان زنجان است، افزود: تهیه و تحویل ویلچر، تخت، سمعک، تشک طبی و مواج، واکر، عصا، دستشویی فرنگی و پوشینه با استفاده از کمک‌های خیران و منابع داخلی کمیته امداد از خدمات ویژه دیگر این نهاد به سالمندان تحت حمایت است.

صفری ادامه داد: همزمان با هفته سالمند از سوی ستاد مرکز بیش از ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار برای ۶۰۰ نفر از سالمندان با سرانه هر سالمند ۲۰۰ هزار تومان در قالب تهیه سبد غذایی، پک بهداشتی و یا هدیه کارت تحویل این  دسته از مددجویان کمیته امداد می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.