مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از قرائت زیارت نامه «حضرت رسول اکرم (ص) از بعید» در ۵۰۰ مسجد و هیات مذهبی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: یکی از مهم‌ترین آیین‌ها در روز ۲۸ صفر قرائت زیارت حضرت رسول (ص) از بعید (از راه دور) است که این مراسم همزمان با اذان ظهر، با همراهی و مشارکت مردم مومن به منظور ایجاد زمینه مناسب برای رشد معنوی و تنظیم شعائر اسلامی انجام شد.

او افزود: همزمان با روز‌های پایانی ماه صفر و ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن (ع) و شهادت امام رضا (ع) ۱۳ عنوان برنامه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز در فضای مجازی پیش بینی شده است و اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از اعزام ۷۰۰ نفر از مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی همدان به مناطق مختلف استان و اعزام مداح به آیین‌های عزاداری و سوگواری مناطق شهری و روستایی توسط کانون مداحان خبر داد و گفت: با همکاری کانون و بسیج مداحان، مراسم روضه خوانی مقابل منزل ۲۰۰ شهید در استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام نظیری افزود: حرکت ۹۰ دسته عزاداری و پیاده روی، اجرای چهار پایه خوانی در ۳۰۰ نقطه، ۵۰۰ مورد کمک‌های مومنانه توسط هیات‌ها و مساجد، اجرای ۱۲۰ مراسم محوری و نیز اجرای هزار و ۳۰۰ برنامه عزاداری در مساجد از برنامه‌های شاخص ایام پایانی ماه صفر در استان همدان است.

او با بیان اینکه در این ایام با همکاری بسیج و کانون مداحان ۷۰ برنامه ختم قرآن کریم در سطح استان اجرا می‌شود تصریح کرد: ۷۰۰ مورد تولید محتوای فرهنگی با موضوع جایگاه اربعین و ویژگی‌ها و فضائل معنوی پیامبر اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) تهیه و در فضای مجازی بارگزاری شده است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.