سخنگوی وزارت داخله حکومت طالبان گفت: گزارش سازمان عفو بین الملل درباره کشتار 13 شهروند هزاره در دایکندی توسط طالبان یکجانبه است.

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله حکومت طالبان گزارش سازمان عفو بین الملل درباره کشتار 13 شهروند هزاره در دایکندی توسط این گروه را یکجانبه خواند و گفت: در تهیه این گزارش از طالبان پرسشی نشده است.

وی افزود: طالبان همواره از نهادهای حقوق بشری خواسته است برای تحقیق و گزارش شفاف در مورد حوادث در منطقه حضور یابند و از نزدیک همه چیز را ببینند.

سازمان عفو بین الملل در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که نیروهای طالبان 13 شهروند هزاره را پس از تسلیم شدن آنان در ولایت دایکندی کشته است.

بر اساس گزارش عفو بین الملل، این رویداد هشتم سنبله/ شهریور در روستای کهور ولسوالی خدیر اتفاق افتاده و 11 نفر از قربانیان نیروهای امنیتی دولت سابق افغانستان و دو تن افراد غیرنظامی از جمله یک دختر 17 ساله بوده اند که این 2 تن هنگام تلاش برای فرار کشته شدند.

سازمان عفو بین الملل این حادثه را جنایت جنگی خوانده است.

اگنس کالامارد دبیرکل عفو بین الملل گفته است که این اعدام های بی رحمانه ثابت می کند که طالبان مرتکب همان جنایت های وحشتناکی می شوند که در دوران حکومت قبلی خود در افغانستان به آن بدنام بوده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار