مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

هم زمان با ۲۸ صفر مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی (ره) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، هم زمان با سالروز ارتحال پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع) مراسم بزرگداشت عالم ربانی ،علامه حسن‌زاده آملی  سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

این مراسم که  با حضور قشرهای مختلف مردم قدرشناس قم ،علما و روحانیون با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در فضای باز صحن جامع امام مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار شد، شرکت کنندگان با ذکر فاتحه و قرائت قرآن یاد و خاطره عالم ربانی و سالک توحیدی مرحوم آیت الله حسن زاده آملی(ره) را گرامی داشتند.

حجت الاسلام رمضانی از شاگردان آیت الله حسن زاده آملی سخنران این مراسم  با اشاره به جامعیت شخصیت آن عالم بزرگ گفت : ایشان تنها به علوم حوزوی مانند فقه، اصول و  تفسیر بسنده نکرد بلکه در علوم ریاضیات، نجوم و طب صاحب نظر بود.

او  بعد عرفانی شخصیت آیت الله حسن زاده آملی را برجسته تر از دیگر ابعاد ایشان عنوان کرد و افزود: در بررسی عمیق تر از شخصیت ایشان عرفان و یاد خدا تمام شعب علوم و معارف او را تحت تاثیر قرار داده بود.

علامه حسن حسن‌زاده آملی دانشمند برجسته و عالم شاخص دینی سوم مهرماه امسال به دلیل نارسایی قلبی پیشرفته در ۹۳ سالگی در بیمارستانی در شهر آمل استان مازندران درگذشت.

پیکر علامه حسن زاده آملی ششم مهرماه در زادگاهش در روستای ایرا بخش لاریجان آمل به خاک سپرده  شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار