وزیر دفاع تایوان: چین تا سال ۲۰۲۵ قادر خواهد بود به ما حمله کند

چیو کو چنگ، وزیر دفاع تایوان اعلام کرد از لحاظ نظامی چین می‌تواند نهایتاً تا سال ۲۰۲۵ به توانایی یک حمله گسترده به ما برسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چیو کو چنگ، وزیر دفاع تایوان اعلام کرد پکن در حال گسترش توان نظامی خود است و  چین می‌تواند نهایتاً تا سال ۲۰۲۵ به توانایی یک حمله گسترده و تمام عیار علیه ما دست یابد. 

در روز‌های اخیر مقامات تایوانی از پرواز بیش از ۱۵۰ هواپیما و جنگنده نظامی متعلق به نیروی هوایی ارتش چین بر فراز قسمت‌های جنوبی و جنوب غربی این جزیره خبر دادند. تایوان می‌گوید این اقدام پکن در راستای اختلافات سیاسی و قدرت نمایی بر سر مالکیت بر جزایر دریای جنوبی چین انجام شده است.

مقامات پکن نیز هر گونه تحریک نظامی در روز‌های اخیر را رد کرده و می گویند پرواز هواپیما‌های نیروی هوایی این کشور به مناسب جشن روز ملی چین صورت گرفته است.

چین و تایوان سالهاست بر سر مالکیت بر جزایر دریای جنوبی چین با یکدیگر اختلاف سیاسی دارند. چین تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، ولی مقامات تایوان می‌گویند کشوری مستقل هستند و از استقلال خود به هر قیمتی دفاع می‌کنند.

در این میان آمریکا با تجهیز نظامی تایوان همواره بر این اختلافات افزوده است. دولت پکن معتقد است ریشه اصلی تمامی این اختلافات دخالت‌های واشنگتن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
م
۰۹:۳۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
زیاده خواهی چین تمامی ندارد!!!
آخرین اخبار