رییس جمهور آمریکا گفت ممکن است دموکرات‌ها از قانون استثنای مجلس استفاده کرده و به طور مستقل از تعطیلی دولت جلوگیری کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در شرایطی که به هیچ وجه به نظر نمی‌رسد اختلافات سیاسی میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در حال کاهش باشد این بار جو بایدن، رییس جمهور آمریکا هشدار داد ممکن است هم حزبی هایش از امتیاز رای اکثریت استفاده کرده و مستقلاً در تعلیق سقف بدهی‌های دولتی عمل کنند.

این امر به دموکرات‌های مجلس که با اندکی اختلاف با حزب رقیب در اکثریت قرار دارند این امکان را می‌دهد تا سقف بدهی‌های ۲۸.۴ هزار میلیارد دلاری دولت را بدون رای جمهوری خواهان تعلیق کنند.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا دموکرات‌ها فقط در راستای بالا بردن سقف بدهی‌های دولت از این قدرت خود استفاده خواهند کرد، پاسخ داد: فعلاً این یک احتمال واقعی است که ممکن است در روز‌های آتی شاهد آن باشیم.

برخی سناتور‌های میانه رو دموکرات مانند جو مانچین و کیستن سینما گفته اند حاضر نیستند در این کار شرکت کنند و در استفاده دموکرات‌ها از قانون استثنا با آن‌ها همراهی نخواهند کرد. با این حال، سناتور‌های دموکرات کنگره در حال حاضر مصمم به استفاده از قانون اکثریت برای تصویب این تعلیق هستند.

این اظهارات بایدن در حالی مطرح می‌شود که امروز (چهارشنبه) قرار است بار دیگر دموکرات‌ها در تلاشی دوباره سقف بدهی‌های دولتی را تعلیق کنند. بسیاری می‌گویند انتظار می‌رود جمهوری خواهان برای چندمین بار در روز‌های اخیر مانع این کار شوند.

میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان کنگره در این باره گفت: دموکرات‌ها باید خودشان به تنهایی این مشکل را حل و فصل کنند و جمهوری خواهان قطعاً در این راه آن‌ها را همراهی نخواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار