شناسایی ۴ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی در استان گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی تاکنون در این استان شناسایی شده و تعدادی از آن به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود حلاج‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در در ماه‌های گذشته به منظور حراست، پاسداشت و مستندسازی از میراث فرهنگی غنی گیلان آثار متعددی در سطح ملی به ثبت رسیده است.

او به رونمایی از الواح ثبت ملی نان تمیجان و کتاب معرفی آثار ثبتی گیلان در رودسر اشاره کرد و افزود: شیوه تولید نان تمیجان از جمله آثار ارزشمند در حوزه میراث فرهنگی این شهرستان رودسر به شمار می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: هم‌افزایی ثبت ملی این اثر در کنار دیگر ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند نقش پررنگی در رونق اقتصاد گردشگری منطقه، اشتغا‌لزایی، هویت‌بخشی و تقویت اقتصاد مقاومتی استان ایفا کند.

شناسایی ۴ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی در استان گیلان

حلاج‌پور اظهار داشت: در شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ و سال ۱۳۹۹، آثار ارزشمندی از استان گیلان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که بسیاری از این آثار از ظرفیت ثبت جهانی و معرفی در سطح بین‌المللی نیز برخوردارند.

او با بیان اینکه ثبت ملی این آثار نخستین گام در مسیر ثبت جهانی محسوب می‌شود، گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ اثر ارزشمند تاریخی در استان گیلان تا به امروز شناسایی شده و تعدادی از این آثار به ثبت ملی رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: به همت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان این آثار در کتاب معرفی آثار ملی گیلان مستندسازی و معرفی شده و به زودی به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.