طرح فاضلاب مسکن مهر نجف آباد یاسوج با هزینه ۱۴ میلیارد تومان به زودی تکمیل و بهره برداری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، آرمین  مدیر امور آب و فاضلاب بویراحمد با بیان اینکه اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب مسکن مهر نجف آباد یاسوج یکی از دغدغه های جدی مردم این منطقه است گفت: هم اکنون ۹۹ درصد از جمعیت شهری و ۷۵.۱ درصد از جمعیت روستایی این شهرستان از آب شرب سالم بهره مند هستند. 

آرمین افزود: با اجرای بیش از ۲.۵ کیلومتر خط انتقال، طرح فاضلاب مسکن مهر یاسوج با هزینه ۱۴ میلیارد تومان به زودی تکمیل و بهره برداری می شود.

او با اشاره به اینکه تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج یکی از مهمترین پروژه های آب مرکز استان است گفت: با نظارت مستمر آبفا، حضور مشاور و تلاش پیمانکار به دنبال رفع مشکلات و اتمام این پروژه حیاتی هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد افزود: پروژه آب شهرک الغدیر و ولایت نیز با اجرای بیش از ۳ کیلومتر خط انتقال آب در حال اجرا و کمتر از ۱۵۰۰ متر دیگر تا تکمیل نهایی باقی مانده است.

آرمین بیان کرد: مجتمع آبرسانی فیروزآباد که با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آغاز به کار کرد، با اجرا و تکمیل دو باب مخزن به حجم ۷۰۰ متر مکعب و لوله گذاری ۱۵۰۰ متری در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی با اخذ مجوز از منابع طبیعی تکمیل و پروژه وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

آرمین گفت: پروژه آب دهنو نیز با اعتبار ۵۲۰ میلیون تومان و با اجرای ۲۵۰ متر لوله گذاری در حال اجرا است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد درخصوص شکستگی شبکه های توزیع آب نیز افزود: بیش از ۳۰ درصد شبکه های توزیع آب در شهرستان بویراحمد فرسوده است که برای ترمیم و اصلاح آن با وضعیت تورم و اقتصاد کنونی، بیش از ۹۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

او بیان کرد: تنها در ۶ ماهه اول امسال ۲هزارو  ۳۸ مورد ترمیم و رفع شکستگی و هزارو ۶۲۶ مورد اصلاح شبکه انجام شده است.

آرمین به اهمیت سلامت و کیفیت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: بیش از  هزار و ۱۵۰ مورد کنترل کیفی آب و ۳۳۹ مورد کنترل کیفی فاضلاب در ۶ ماهه نخست امسال انجام شده است.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.