رئیس اتحادیه قصابان همدان گفت: کاهش قدرت خرید مردم سبب ایجاد رکود در بازار گوشت قرمز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی اکبر سپهری وفا رئیس اتحادیه قصابان همدان بیان کرد: نرخ هر کیلو دنبه به ۹۰ هزار تومان رسیده که علت اصلی آن افزایش تقاضا و خرید مردم بوده است.

او با بیان اینکه بازار گوشت قرمز راکد است و مردم قدرت خرید چندانی ندارند، ادامه داد: قیمت هر کیلو گوشت نرمه گوسفندی ۱۶۵ هزار و گوشت مخلوط هم ۱۳۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه قصابان همدان با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو گوشت گوساله ۱۶۰ هزار تومان است، گفت: مصرف گوشت گوساله دررستوران‌ها و تهیه‌غذا‌ها بیشتر از گوشت گوسفندی است.

سپهری وفا با بیان اینکه هرچه میزان تقاضا و خرید مردم کمتر باشد میزان کشتار هم کمتر می‌شود، اظهار داشت: روزانه ۶۰۰ راس گوسفند و ۴۰ راس گوساله زبح می‌شود.

او با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو گوسفند زنده ۱۲۰ تا ۱۲۷ هزار تومان است، گفت: قیمت‌ها با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا متغیر است.

رئیس اتحادیه قصابان همدان با بیان اینکه به خاطر شرایط کرونایی توزیع نذورات در ماه‌های محرم و صفر امسال از غذای گرم به جیره خشک تغیر یافت، عنوان کرد: همین امر میزان خرید گوشت را نسبت به ایام محرم و صفر سال‌های گذشته کاهش داده است.

سپهری وفا از عرضه گوشت منجمد در بازار خبر داد و گفت: این نوع گوشت با قیمت کیلویی ۱۳۰ هزار تومان توسط بخش خصوصی وارد بازار و از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

او از مشکلات دامداران در زمینه تامین علوفه و نهاده‌های دامی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی امسال حمایت چندانی از دامداران نشده و همین امر خطر کمبود تولید در آینده را به دنبال دارد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.