ابول نژادیان گفت: از ابتدای عملیات واکسیناسیون عمومی کرونا تاکنون، بیش از ۳ میلیون دز واکسن برای گروه‌های سنی مختلف تزریق شده است.

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در تشریح روند واکسیناسیون عمومی علیه کرونا ویروس در استان خوزستان گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: استقبال بسیار خوبی از تزریق واکسن شاهد هستیم و مراکز واکسیناسیون در نقاط مختلف استان از صبح تا پاسی از شب در حال فعالیت هستند.

او با بیان اینکه از ابتدای عملیات واکسیناسیون در استان تا کنون ۳ میلیون و ۱۲ هزار و ۷۶۸ دز واکسن کووید -۱۹ به گروه‌های سنی مختلف تزریق شده است، افزود: ۵۹.۲ درصد مرحله اول و ۲۹.۹ درصد از افراد بالای ۱۸ سال مرحله دوم واکسن را دریافت کرده اند، ضمن اینکه در گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال نیز شاهد پیشرفت واکسیناسیون ۲۰.۹ درصدی دز اول و ۰.۳ درصدی در دریافت دز دوم هستیم.

ابول نژادیان درخصوص رتبه بندی میزان تزریق واکسن کرونا در خوزستان بیان داشت: شهرستان بهبهان با تزریق ۱۸۶ هزار و ۱۹۱ دز در جایگاه اول و شهرستان شادگان با ۲۹ هزار و ۱۰۲ دز در جایگاه آخر قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه با واردات واکسن به کشور، موجودی واکسن در استان خوزستان مطلوب است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: از شهروندان، دانش آموزان و دانشجویان خواهشمندیم با اقدام به موقع تزریق واکسن کرونا ما را در مهار این بیماری منحوس و سهولت در مدیریت پیک احتمالی بعدی یاری دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار