هشدار به رشد جمعیت سالمندی ملکان

فرماندار ملکان نسبت به افزایش جمعیت سالمندی در این شهرستان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، محمدی فرماندار ملکان در مراسم تجلیل از سالمندان نمونه شهرستان گفت: جمعیت بالای ۶۰ سال ملکان از هفت درصد در سال ۱۳۸۶ به ۱۱ درصد رسیده است.

او افزود: استمرار این رشد در حالی است که میزان زاد و ولد شهرستان در این مدت نیز ۴۸ درصد کاهش یافته است.

فرماندار ملکان گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر بالای ۶۰ سال در این شهرستان وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود نرخ سالمندی ملکان تا ۹ سال آینده به ۲۰ درصد برسد.

محمدی برنامه‌ریزی برای تامین سلامت جمعیت سالمندان را لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان در کشور، باید پزشکان متخصص ویژه سالمندان به منظور تامین سلامت این قشر جامعه تربیت شوند.

حجت الاسلام زمانی امام جمعه ملکان هم از طولانی شدن ساخت خانه امید در این شهرستان برای بازنشستگان و سالمندان انتقاد کرد و افزود:در حالیکه سه سال از کلنگ زنی این طرح می‌گذرد هنوز به بهره برداری نرسیده است.

حجت الاسلام زمانی افزود: این طرح تاکنون تنها ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید تکمیل آن تسریع شود.

او خاطرنشان کرد: در این شهرستان محل مناسبی برای تفریح و دورهمی سالمندان و بازنشستگان وجود ندارد که تکمیل خانه امید می‌تواند بخشی از این نیاز را برطرف می کند.

خانه امید بازنشستگان ملکان در ۶۰۰ متر مربع زمین و با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی در ۲ فاز احداث می‌شود و برای یک هزار بازنشسته شهرستان ملکان خدمات ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.