در این گزارش به ۷ راهکار برای افزایش سرعت شارژ گوشی آیفون پرداخته شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زمان‌هایی که می‌خواهیم بیرون برویم و یا گوشی تنها یک درصد شارژ دارد و رو به خاموشی است؛ نیاز داریم تا سریعاً آیفون خود را شارژ کنیم و اینجاست که اهمیت ثانیه‌ها و دقایق برایمان دوچندان می‌شود. شرایطتان هرچه که باشد  در این گزارش ما می‌خواهیم ۷ راهکار برای افزایش سرعت شارژ آیفون را با شما همراهان همیشگی مورد بررسی قرار دهیم پس با ما در ادامه همراه شوید.

قدم اول: کابل و سیم شارژ آیفون‌تان را ارتقاء دهید

از زمان رونمایی آیفون ۸ در سال ۲۰۱۷ کمپانی اپل گوشی‌های هوشمند خود را به شارژ سریع مجهز کرده است. از شارژ سریع می‌توان به واسطه لوازم جانبی شخص ثالث هم استفاده کرد. هر مدل شارژ اپل که توان کافی و بالایی داشته باشد و یا هر نوع شارژ سوم شخصی که از USB Power Delivery یا همان PD پشتیبانی می‌کند به شما امکان تجربه شارژ سریع را خواهد داد.

همچنین برای تجربه شارژ سریع‌تر به کابل برق لایتنینگ به USB-C احتیاج دارید؛ ترکیب این کابل و سیم شارژ به شما این امکان را می‌دهد تا ظرف مدت ۳۰ دقیقه باتری آیفون خود را تا ۵۰ درصد شارژ کنید. عده‌ای از سازندگان می‌گویند که داشتن این تجهیزات به کاربران این امکان را می‌دهد تا سرعت شارژ آیفون خود را ۲.۵ برابر سریع‌تر کنند.

در حال حاضر انواع مختلفی از برند‌ها و مدل‌های شارژر سریع USB PD در بازار برای خرید وجود دارد که سریع‌ترین محدوده قدرت برای آن‌ها بین ۳۰ تا ۶۰ وات در هر پورت است. در هنگام خرید شارژر حتماً به نیروی نهایی در مقابل قدرت پورت توجه داشته باشید. برخی از شارژ‌ها ادعا می‌کنند که می‌توانند ۳۰ وات نیرو تولید کنند، اما در شارژر دو پورتی این نیرو غالباً بین دو پورت تقسیم شده به طوری‌که به یک پورت ۱۸ وات و به دیگری ۱۲ وات نیرو خواهد رسید!

قدم دوم: آیفون‌تان را خاموش کنید!

همه ما می‌دانیم که هنگام شارژ گوشی، بهتر است که گوشی را خاموش کنیم؛ اما این کار سخت‌تر از چیزیست که به نظر می‌رسد! پیامک، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، تماس، یادآور‌ها و نوت‌برداری همه و همه ویژگی‌هایی هستند که باعث شده تا این روز‌ها بیشتر دنیای ما روی گوشی‌هایمان باشد و قطع شدن از این دنیا حتی برای چند دقیقه هم می‌تواند برایمان بسیار عذاب آور باشد، به ویژه اگر از جمله افرادی هستید که به طور مداوم گوشی و صفحات شبکه‌های مجازی‌تان را چک می‌کنید. اما در هر حال، در صورت امکان آیفون خود را خاموش کنید تا گوشی سریع‌تر شارژ شود.

قدم سوم: آیفون خود را در حالت پرواز قرار دهید

اگر به هیچ عنوان امکان خاموش کردن گوشی‌تان را ندارید، حداقل آن را روی حالت پرواز قرار دهید؛ چراکه اینترنت روی آیفون سهم زیادی از شارژ گوشی را به خود اختصاص می‌دهد. آیفون شما موج رادیویی از خودش ساطع می‌کند و دائماً در حال تجزیه و تحلیل کردن قدرت سیگنال‌های اطراف است تا میزان نزدیک بودن به آن‌ها را تخمین بزند. این کار انرژی زیادی از گوشی می‌گیرد.

قرار دادن گوشی در حالت پرواز به شما کمک می‌کند تا به طور موقت جلوی هدر رفتن حجم زیادی از انرژی را بگیرید و همه مخابره‌های بی‌سیم دستگاه را غیرفعال کنید. آزمایشات انجام شده نشان می‌دهد که قرار دادن گوشی روی حالت پرواز به شما کمک می‌کند تا زمان شارژ کامل گوشی خود را چند دقیقه سریع‌تر کنید. شاید این مقدار خیلی چشم‌گیر نباشد، اما در هر صورت روی زمان شارژ تاثیر دارد.

اگر به تازگی از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنید و یا با حالت پرواز آشنایی ندارید به شما توصیه می‌کنیم به سادگی با کشیدن انگشت‌تان روی صفحه از بالا به پایین، در گوشه سمت راست صفحه حالت پرواز (Airplane Mode) را از قسمت Control Center پیدا کنید. اگر آیفون‌تان دکمه هوم (Home Button) دارد کافیست تا صفحه را از پایین به بالا کشیده و بعد از باز کردن قسمت Control Center روی حالت پرواز (Airplane Mode) کلیک کنید تا این ویژگی برای شما فعال شود.

۷ راهکار برای افزایش سرعت شارژ آیفون

قدم چهارم: حالت کم مصرف (Low Power Mode) را فعال کنید

درست مانند حالت پرواز، آیفون شما ویژگی حالت کم مصرف برای شارژ باتری را دارد تا با کاهش حجم کارکرد گوشی، گوشی سریع‌تر شارژ شود. وقتی حالت کم مصرف (Low Power Mode) فعال باشد بیشتر کار‌های غیرضروری که در پس زمینه انجام می‌شوند به طور موقت کاهش یافته یا به طور کامل متوقف می‌شوند.

باید توجه داشته باشید که برخی از عملکرد‌های گوشی در این حالت تحت تاثیر قرار می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به دریافت خودکار ایمیل، دانلود خودکار، تعدادی از جلوه‌های ویژه بصری، آی‌کلود (iCloud)، قفل خودکار صفحه و استفاده از ۵G اشاره داشت. این کار همین‌طور بازخوانی برنامه‌ها در پس زمینه (Background App Refresh) را متوقف خواهد کرد به دلیل این‌که فعال بودن این قابلیت به صورت مداوم برنامه‌ها را رفرش کرده و محتوای آن‌ها را به‌روزرسانی می‌کند و این موضوع مقدار زیادی شارژ مصرف می‌کند.

برای فعال کردن ویژگی حالت کم مصرف (Low Power Mode) کافیست تا به منوی تنظیمات (Settings) رفته و گزینه باتری (Battery) را انتخاب کنید. حالا از روی صفحه باز شده می‌توانید به راحتی گزینه حالت کم مصرف (Low Power Mode) را در بالای صفحه پیدا کرده و آن را روشن یا خاموش کنید.

۷ راهکار برای افزایش سرعت شارژ آیفون

قدم پنجم: آیفون‌تان را خنک نگه دارید

یکی از نکاتی که حین شارژ کردن گوشی آیفون باید به آن توجه داشته باشید، خنک نگه داشتن دستگاه است تا بتواند بیشترین بازدهی ممکن را داشته و سریعاً باتری خود را شارژ کند. توجه داشته باشید که در حین شارژ گوشی به هیچ عنوان آن را در خارج از منزل زیر نور خورشید قرار نداده و حتی سعی کنید گرمای تولید شده توسط خود آیفون را هم به نحوی کاهش دهید.

برای جلوگیری از اثرگذاری گرمای بیرون به شارژ آیفون، مطمئن شوید که گوشی شما به هیچ عنوان در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار نگرفته است، همچنین از قرار دادن آیفون خود روی سطوح داغ مانند لوازم خانگی و یا سایر وسایل برقی جدا خودداری کنید.

هنگام شارژ کردن آیفون‌تان، برنامه‌هایی را که ممکن است با اجرایشان حتی در پس زمینه باعث افزایش دمای گوشی شوند، متوقف کنید. بازی‌های نصب شده روی گوشی هم از جمله منابع سنگینی هستند که به شدت باعث داغ شدن آن خواهند شد پس زمانی‌که دستگاه خود را به شارژ زدید به هیچ عنوان سراغ آن‌ها نروید.

اگر آیفون شما گاهاً حین شارژ شدن داغ می‌شود، بهتر است که قاب گوشی را از آن جدا کرده تا گرمای ایجاد شده پراکنده شود و گوشی به دمای نرمال بازگردد.

قدم ششم: با شارژر‌های بی‌سیم خداحافظی کنید

شارژ کردن بی‌سیم گوشی بسیار راحت به نظر می‌رسد و در این موضوع شکی نیست، اما باید توجه داشته باشید که سرعت شارژ در این حالت پایین خواهد آمد. شارژ کردن به صورت بی‌سیم بسیار مفید به نظر می‌رسد، اما به هیچ عنوان به اندازه شارژ کردن به شیوه سنتی و با استفاده از سیم سریع نخواهند بود.

اگر باور نمی‌کنید به ارقامی که روی شارژر مگ سیف (MagSafe) اپل درج شده نگاه کنید. روی بدنه محصول به وضوح اشاره شده که این دستگاه شارژ با قدرت ۱۵ وات کار می‌کند؛ این در حالیست که استفاده از شارژ سیمی بین ۳۰ تا ۶۰ وات نیرو برای شارژ گوشی شما تولید خواهد شد.

طبق آزمایشات عملی صورت گرفته، برای شارژ آیفون ۱۲ پرو با استفاده از شارژ بی‌سیم مگ سیف اپل به ۲ ساعت و ۳۶ دقیقه زمان احتیاج خواهد بود، اما با استفاده از کابل لایتنینگ برای همین دستگاه تنها به یک ساعت و ۴۵ دقیقه زمان نیاز داریم تا گوشی به صورت کامل شارژ شود.

در صورت تمایل می‌توانید از شارژ بی‌سیم استفاده کنید، اما این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از شارژر با کابل سریع‌تر است.

قدم هفتم: برنامه پشتیبان داشته باشید

چه چیزی بهتر از تجربه داشتن یک شارژ سریع برای گوشی آیفون است؟ هیچ! با این حال به شما توصیه می‌کنیم یک برنامه بکاپ شارژ داشته باشید برای موقعی که عجله دارید و نمی‌توانید دستگاه‌تان را به برق وصل کنید. طبق این برنامه می‌توانید شارژر اضافی برای ماشین، دفترکار، کوله‌پشتی یا کمد باشگاه ورزشی‌تان تهیه کنید.

همچنین می‌توانید با خرید یک مبدل برق برای شارژ سریع در حین حرکت، سوکت فندکی ماشین خودتان را به یک پریز دیواری تبدیل کنید! این کار در اغلب مواقع واجب نیست، اما اگر زمان زیادی را در ماشین خود می‌گذرانید احتمالاً دیگر استفاده از روش‌های سنتی برای شارژ کردن گوشی به کارتان نخواهد آمد.

استفاده از پاوربانک هم در این حال خالی از لطف نیست. با استفاده از آن‌ها شما می‌توانید آیفون خود را در هر لحظه و هر محلی شارژ کنید. جالب است بدانید تکنولوژی ساخت پاوربانک‌ها به قدری پیشرفته شده که از فناوری انرژی خورشیدی هم پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا در حین کمپینگ، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و انجام سایر فعالیت‌ها در فضای بیرون از منزل گوشی خود را شارژ کنید.

 

شارژ بیشتر در زمان کمتر

با استفاده از ترفند‌های این مقاله شما می‌توانید با بیشترین سرعت ممکن آیفون خود را به ویژه در مواقع ضروری شارژ کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید چند روش را باهم ترکیب کرده و گوشی خود را سریع‌تر شارژ کنید. اگر با رعایت کردن تمام نکات بالا باز هم با شارژ کردن آیفون با مشکل روبه‌رو هستید به شما توصیه می‌کنیم حتماً به مراکز مربوطه مراجعه کنید تا مشکل دستگاه را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهند چراکه به احتمال زیاد سلامت باتری آیفون به خطر افتاده است.

منبع: دیجی رو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار