۱۹۴ امدادگر و نجاتگر هلال احمر به زائران پیاده امام رضا (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  آرش سید صالحی سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت:  ۲۶پایگاه ثابت و ۵ پست موقت و ۸ گروه امدادی سیار امدادی هلال احمر خراسان رضوی با ۱۹۴ نفر نیروی عملیاتی در قالب طرح همسفران خورشید و در آستانه سالروز شهادت ثامن الحجج(ع) به زائران علی ابن موسی الرضا در دهه آخر صفر امسال خدمت‌رسانی می‌کنند.

او افزود: از تاریخ یازدهم مهر ماه تا چهاردهم امسال ارائه ی خدمات امدادی به زائران پیاده و خودرویی امام رضا (ع) درجاده های مواصلاتی به مشهد در قالب طرح همسفران خورشید آغاز و در حال انجام است.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: در این طرح کلیه پایگاههای ثابت خراسان رضوی و شعب مشهد و نیشابور با ایجاد ۲۶ پایگاه امداد و نجات بین شهری (ثابت) ، پیش بینی ۸ تیم امدادی در قالب اکیپ سیار و راه اندازی ۵ پست امدادی موقت در محل اسکان زائرین با ۱۹۴ نیروی عملیاتی در این طرح شرکت نموده و در خدمت زائران هستند.


بیشتر بخوانید


صالحی بیان کرد: در این طرح ۴۰ دستگاه آمبولانس در سطح شعب و پایگاه های امداد و نجات بین شهری و محورهای مسیر تردد زائرین ، ۲۷ خودرو نجات ، ۵ خودرو کمک دار سبک ، یک خودرو ارتباطات ، یک دستگاه موتورلانس و ۵ دستگاه خودروی دیگر برای امور پشتیبانی در سطح پایگاه های بین شهری و محورهای مواصلاتی در مسیر تردد زائرین رضوی بکارگیری شده است.

او تصریح کرد: در طول این مدت به ۴۹۶ نفر امدادرسانی و خدماتی مانند پانسمان و آتل بندی و ماساژ عضلات منقبض ارائه شده و ۷۹۶۸ قلم دارو و اقلامی مانند باند، پماد و ۳۹۳۰ عدد ماسک ارائه شده است و بر همین اساس در این طرح هزار و ۱۸۱ بطری آب‌معدنی و ۲ هزار ۵۹۰ بسته تبلیغاتی و فرهنگی آگاهی بخش و آموزشی توزیع شده است.


انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار