مجله آمریکایی نشنال اینترست به اذعان افسر سابق ارتش آمریکا اعلام کرد واشنگتن در مقابل قدرت نظامی چین و روسیه عاجز شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان «دیوید پین» افسر سابق ارتش آمریکا در جدیدترین شماره مجله آمریکایی نشنال اینترست نوشت روسیه و چین در زمینه تسلیحاتی به طور فزاینده‌ای از آمریکا جلوتر هستند.

پین با اشاره به اینکه چندی پیش ارتش روسیه بیش از ۱۰۰ هزار سرباز را در مرز‌های شمالی و شرقی اوکراین جمع کرده بود گفت: فرماندهان اروپایی و آمریکایی سطح هشدار خود را به بحران احتمالی در اوکراین افزایش داده‌اند و برای مقابله با حمله روسیه به اوکراین آماده شده‌اند.

او در ادامه افزود: چارلز ریچارد، فرمانده نیرو‌های استراتژیک آمریکا در آوریل سال جاری در کنگره شهادت داد که آمریکا در حال حاضر برای چگونگی مقابله با دو ابرقدرت متحد در جنگ آینده مستاصل شده و توانایی مقابله با آن‌ها را ندارد.

نویسنده این مقاله به نتیجه گیری‌های روبرت ورک، معاون وزیر دفاع سابق آمریکا و دیوید اوچمانک یکی از اصلی‌ترین برنامه ریزان دفاعی در وزارت دفاع این کشور اشاره کرده و گفت: اگر نتایج یک سری تنش‌ها سال‌های اخیر را خلاصه کنیم، اگر آمریکا جنگی را با روسیه و چین آغاز کند به طور واضح شکست خواهد خورد.

پیش از این هم مقامات و فرماندهان آمریکایی اعلام کرده بودند که روسیه و چین به تکنولوژی و فناوری‌های بخصوصی در زمینه سلاح‌های جنگی دست پیدا کرده‎اند و در طول این مدت که آن‌ها برای پیشبردن اهداف نظامی خود تلاش می‌کردند، آمریکایی‌ها چشم بسته یا خوابیده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
قابل توجه غرب زده های بدبخت که میگفتن آمریکا اولین ابر قدرت جهانه.
بود تموم شد رفت
حتی کره شمالی همین الان به رقم 100 بمب اتم رسیده.
دیگه دوره قلدری آمریکا تموم شده.
آخرین اخبار