نشنال اینترست: برخی از کشور‌های جهان آماده جنگ در قطب شمال می‌شوند

نشریه نشنال اینترست با اشاره به تغییر استراتژی آمریکا در قطب شمال، افشا کرد برخی از کشور‌های جهان خود را برای جنگ در این منطقه آماده می‌کنند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کریس آزبورن»، نویسنده نشریه «نشنال اینترست» در گزارشی افشا کرد واشنگتن از قدرت استراتژیکی که بعد از ذوب شدن یخ‌های قطب شمال برای برخی از کشور‌های شمالی پیش می‌آید به شدت نگران است.

آزبورن در این گزارش فاش کرد واحد «تفنگداران نیروی دریایی آمریکا» اخیرا با همکاری ارتش نروژ، تمرینات مشترکی را در مناطق قطب شمال برای آزمایش اقدامات نظامی در شرایط  سرمای شدید انجام داده است.

او توضیح داد که اتحاد نظامی «واشنگتن و اسلو» در منطقه قطب شمال برای پنتاگون که به دنبال مقابله با دستاورد‌های «مسکو» در این منطقه است بسیار مهم است. آزبورن بیان کرد که روسیه در حال حاضر بیشترین تعداد یخ شکن را دارد و به طور فعال در مسیر‌های دریایی مشرف به قطب شمال حرکت می‌کنند.

به اعتقاد کریس آزبورن تغییر شرایط آب‌وهوایی در قطب شمال و ذوب شدن یخ‌های آن باعث شده تا آمریکا به سرعت به دنبال افزایش فعالیت‌هایش در این منطقه باشد و از دانشمندان بخواهد تا سلاح‌هایی بسازند که با شرایط بد آب‌وهوا سازگار باشند.

از طرفی دیگر «اداره تحقیقات دریایی آمریکا» پژوهش‌هایی را زیر یخ‌های قطب شمال انجام داده است تا درک بهتری از تغییر دما و حرارت بر روی عملیات‌های نظامی داشته باشد.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این اعلام کرد قصد دارد تعداد زیادی جنگنده F-۳۵ و F-۲۲ را به آلاسکا اعزام کند و یادآور شد آمریکا مصمم است از منافع خود در اقیانوس منجمد شمالی محافظت کند. همچنین پنتاگون اعلام کرد برای به چالش کشیدن مسکو و پکن، نیروی دریایی آمریکا گشت‌هایی را در مناطق دریایی قطب شمال روسیه آغاز می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار