طبق گزارش‌های AMD ویندوز ۱۱ ممکن است باعث کاهش ۱۵ درصدی عملکرد پردازنده‌های رایزن شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پی سی گیمر، اگر تراشه AMD Ryzen را در دستگاه خود دارید، باید ارتقاء سیستم به ویندوز ۱۱ را کمی به تعویق بندازید، چون مایکروسافت اعلام کرد که پردازنده‌های AMD سازگار با ویندوز ۱۱ ممکن است هنگام اجرای ویندوز ۱۱ در برخی از برنامه‌ها کاهش عملکرد داشته باشد.

این بدان معنا است که بیش از ۱۰۰ پردازنده AMD می‌توانند تحت تأثیر قرار گیرند. به گفته AMD، یکی از مسائل این است که تاخیر اندازه گیری شده و عملکردی L۳ تقریباً سه برابر می‌شود، که عملکرد برخی از برنامه‌های کاربردی را که به حافظه و حافظه نهان وابسته هستند، مانند بازی‌ها، کاهش می‌دهد.

مشکل دیگر این است که ویژگی Preferred Core یا "هسته ترجیحی" AMD مطابق تبلیغات کار نمی‌کند. این نیز ممکن است باعث کاهش قابل توجه عملکرد تراشه‌های ۶۵ وات و بالاتر شود.

پردازنده‌های رایزن

آزمایش AMD بر روی Ryzen ۹، ۵۹۰۰X در ویندوز ۱۰ و ۱۱ هیچ تفاوت قابل ملاحظه‌ای در عملکرد را نشان نداد، اما این یک تراشه از بین بیش از صد مورد موجود در فهرست است و ویندوز ۱۱ ممکن است باعث کاهش ۱۵ درصدی عملکرد در CPU‌های Ryzen شود.

AMD می‌گوید که بروزرسانی ویندوز و نرم افزار اواخر این ماه مشکلات را برطرف می‌کند. در حال حاضر ویندوز ۱۱ به عنوان یک ارتقاء رایگان برای کاربران ویندوز ۱۰ منتشر شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.