به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،«جرقه توسعه یافتگی از آموزش وپرورش آغاز میشود» این گذاره بارها و بارها در محافل مربوط به نظام تعلیم و تربیت مطرح شده است، موضوعی که شرایط حاکم بر نظام تعلیم و تربیت به ویژه بخش نیروی انسانی چندان بهرهای از آن نبرده است.
در کنار این موضوع باید ببنیم قوانین بالادستی، سند تحول بنیادین آموزش وپرورش چه میگویند و از آموزش و پرورش و سایر دستگاههای اجرائی، نظارتی و برنامه ریزی چه انتظاری دارند؟ عموما این موضوع مطرح است که دستگاه تعلیم وتربیت نیاز به یک تحول بنیادین در نظام مدیریت آموزش و پرورش دارد واین یکی از مهمترین موضوعات اساسی کشور است.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حاصل سالها تجربه، دانش ونهایت خرد جمعی بسیاری از دست اندر کاران امر تعلیم و تربیت و هم اندیشی برای تهیه این سند از منظر مدیریت، دینی، مذهبی، نظامهای آموزشی و راهبری آموزشی یک سند معتبر و قابل رجوع است که با استناد به قوانین جاری کشور باید آموزش و پرورش بر اساس اصول و راهکارهای این سند فعالیت کند. پس باید به دنبال این موضوع بود که لازمه اجرای این سند مهم چیست و چه بوده که نمیتوان دقیق عمل کرد.
منصور مجاوری مشاور پیشین وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش با اشاره به شرایط تولید و اقتصاد کشور و نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار کرد: استفاده دولتمردان، سیاستگذاران، قانونگذاران، برنامه ریزان، سرمایه گذاران و تولید کنندگان از این دستور شفاف و صریح رهبر فرزانه کشور برای ایجاد شرایط تحقق این نامگذاری آن هم پس از گذشت ۶ ماه از سال چگونه است؟ هر یک از ما به عنوان یکی از افراد جامعه از خود سوال کنیم و بپرسیم که وظیفه من در قبال اجرایی شدن و تحقق این اصل مهم کشورداری چیست؟ آیا هدف از پشتیبانی ومانع زدائی صرفا برای تولیدات خاصی در کشور است؟ یا در یک کشور به این گستردگی با دارا بودن هزاران ظرفیت اقتصادی وتولیدی این هدف عام بوده وجرقهای برای روشن شدن کلید همه فعالیتهای تولیدی در همه بخشها وصنایع کشور است.
او ادامه داد: سالها از رسانهها شنیده ایم که آموزش باید بر اساس نیاز بازار کار باشد و تمام بخشهای فعال جامعه نیاز به نیروی متخصص دارد و برای متخصصین اهمیت قائل هستیم؛ باور داریم که اگر نیروی مختصص کار نباشد چرخ تولید به حرکت در نمیآید یا شاید از بهره وری و کارائی کمی برخوردار باشد؛ اما عجیب است که کمتر به دستگاه عظیم تعلیم وتربیت اصلی نیروی انسانی مورد نیاز جامعه و بازار کار توجه شده است.
به گفته او، موفقیت بازار کار و توسعه اقتصادی باعث رونق اجتماعی میشود به همین دلیل سرمایه گذاری برای تربیت نیروی متخصص در اولویت کشورها قرار گرفته است. نمونه بارز آن کشورهای آسیایی، اروپائی خصوصا ژاپن، کره، دانمارک وآلمان است که به عنوان پر هزینهترین کشورها از نظر سرمایه گذاری درآموزش وپرورش هستند.
مشاور پیشین وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برخی شرکتهای بزرگ فناوری طی سالهای گذشته توجه ویژهای برای بازارهای آموزشی داشتند. این سرمایه گذاری نه تنها سودهای کلان روانه خزانه آنها کرده بلکه دقیقا توانسته اند نسل جوان و فعال کشورها را به سمت خود معطوف کنند و به عنوان هواداران همیشگی در کنار خود منفعت داشته باشند. باید بدون، چون وچرا وخط ونشان پذیرفت که نقش آموزش در رشد و توسعه اقتصادی کشورها از منظراقتصاددانان و برنامه ریزان کلان اهمیت ویژهای دارد.
او اضافه کرد: برهمین اساس اعلام میکنند سرمایه گذاری برای آموزش نیاز اصلی بشر وهر کشوری است، زیرا باعث ارتقای سطح دانش، آگاهی، توانمندی، اشتغال، تولید، درآمدزائی، بهداشت وسلامت و رفاه کلی زندگی جامعه میشود.
مجاوری تصریح کرد: حال با توجه به اینکه همه به صورت عام ومسئولین به صورت خاص از این موضوع اطلاع داشته وقطع به یقین باور دارند پس چرا در برنامه ریزیهای کلان کشوری به هردلیل و برهان به این دستگاه عظیم تعلیم وتربیت توجه کمتری کرده اند.
او با اشاره به معضل مزمن مسایل مالی و اعتباری در آموزش و پرورش گفت که به خاطر دارم از سال ۱۳۶۸ که به عنوان دبیر به آموزش وپرورش تعهد داده ام، دائما این نقیصه بزرگ وحل نشدنی کمبود منابع مالی برای آموزش وپرورش را از همکاران فرهنگی، مسئولان وزارت و برنامه ریز کشور شنیده ام و اینجانب که متولی بخش اصلی بودجه ومنابع مالی این دستگاه بوده ام فکرکردم که چقدر تفاوت باید بین نگاهها در حدود ۲۰ دستگاه اجرائی یا سایر دستگاههای دیگر کشور وجود داشته باشد.
مدیرکل اسبق دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که در ساختار آموزشی در کل کشورها شاید بدون کلاس بتوان تدریس کرد مثل کپرهای سیستان و مدارس عشایری و شاید بدون تجهیزات آموزشی مدرن مثل بسیاری از مدارسی که درس خوانده ایم ودرس داده ایم و بازدید داشته ایم بازهم میتوان تدریس کرد وشاگرد خوب تربیت کرد؛ شاید بتوان بدون کتاب وجزوه درس داد و از دانش آموز امتحان گرفت ونمره قبولی را کسب کرد؛ اما هیچگاه نمیتوان بدون معلم این فرایند و زنجیره تولید را تکمیل کرد.
به عقیده او یکی از مهمترین وسختترین قسمتهای زنجیره تامین نیروی انسانی ماهر، نیمه ماهر و متخصص در تعلیم وتربیت افراد هستند که توسط معلم ومربی صورت میگیرد و اگر این عنصر به هر دلیل حذف، کم رنگ، بی انگیزه، سرخورده و نومید شود باید منتظر شکستهای پی درپی در توسعه اقتصادی واجتماعی کشور باشیم.
مجاوری افزود: معلم ومربی فکر وهدفشان تربیت انسانهای آگاه با توانمندیهای مختلف است؛ به همین دلیل بازارکار در هر بخش که نیروی انسانی متخصص و تکنسین نیاز دارد میتواند در جامعه آن را بیابد؛ زیرا معلمی شغل نیست یک هنری است که در راه عشق به توسعه وطن وجامعه فعالیت میکند. شاید سالها با حداقلهای ممکن در حقوق ومزایا تحمل کند، اما دست از فعالیت جدی خود برندارد، زیرا وجدان بیداری دارد ومی داند که این کودک، نوجوان وجوانی که در کلاس درس او حضور دارد سرمایه کشور برای نسلهای آینده است.
مدیرکل اسبق دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش گفت که بزرگترین زخم کهنه برای یک فرهنگی حس تبعیض بوده وهست. سالها افرادی خواسته یا ناخواسته بر این پیکره عظیم تعلیم وتربیت کم لطفیهایی روا داشته اند که باعث شده است تا معلم از صدر جامعه کارکنان به بخشهای بسیار پائین جامعه کار کنان دولت از منظر حقوق ومزایا برسند و متاسفانه این شد که امروز نارضایتی وشکوههای بسیار زیادی را از گوشه و کنار استانها یا در فضای مجازی میشنویم.
او اظهار کرد: نقش امروز دولتمردان ونمایندگان بسیار سنگینتر شده است؛ باید از فرمایشات مقام معظم رهبری بهره برد ودر جهت مانع زدائی در هر بخش وسازمان و قانون و پشتیبانی همه جانبه بدون قول وقرار، بهاری دیگر در پی توجه واهمیت به شان وجایگاه معلمین در ابتدای سال تحصیلی جدید اقدام عملی صورت گیرد.
مجاوری بیان کرد: به عنوان یک کارشناس آموزش وپرورش وبودجه با آشنائی به قوانین بودجه، باور داشته و اعتقاد دارم که خیلی راحت میتوان نسبت به تامین بودجه واعتبار برای اصلاح وبازنگری به حقوق متولیان و مربیان این دستگاه عظیم انسان ساز توجه کرد.
او اضافه کرد: باید بپذیریم که از نوشتن و تصویب کردن تبصرههای هزار توی بودجهای وارجاع دادن افزایش حقوق با هر عنوان (رتبه بندی، فوق العاده و...) معلمین به فروش شرکتهای دولتی ومملکتی پرهیز کرد. فقط کمی اراده وهمت انقلابی میخواهد که کارشناسی بتواند این کمبود را از دل ردیفها و جداول بودجه پیدا واجرا کند؛ ردیفهایی که خواسته وناخواسته بزرگ شدند و بودجههای جداولی که در قانون بودجه آورده شده اند، اما برای آموزش کشور کمبود داشتند، همانگونه که برای سایر دستگاهها از میان ردیفهای بودجه، طرح وبرنامه و فعالیتهای رنگین یافت میشود.
مجاوری با اشاره به اینکه میتوان در مانع زدائی و رفع مشکل این وزارتخانه بسیار مهم کشور گام برداشت، تصریح کرد: جای تعجب دارد؛ حدود ۱۰ سال است که برای اجرای یک طرح به عنوان رتبه بندی هزاران ساعت و بخشنامه و دستور و اقدام صورت گرفته است و باز میشنویم که ایرادهای زیادی دارد. این عدم اجرا آیا ناشی از نگارش است و تحلیل کارشناسی و پاک کردن صورت مسئله نداشتن اعتبار است؟
او یادآوری کرد: اگر به دنبال کشوری با معیارهای ایرانی - اسلامی هستیم چارهای نداریم با معلم واین قشر روشن وآگاه صادق باشیم. چارهای نداریم این قشر را هم مثل سایر دستگاههای آموزشی واجرائی کشور ببینیم و مدیریت کلان این دستگاه عظیم را به دست کارشناسان و دلسوزان این قشر بسپاریم.
مجاوری اظهار کرد: اگر به فکر میلیونها دانش آموز آینده ساز کشور هستیم باید از بیانات غیر کارشناسی و رفتارهای غیرموجه در مواجهه با حق وحقوق آموزش و پرورش که هر یک مهم هستند (حقوق معلم، سرانه دانش آموزی، تجهیزات آموزشی و...) پرهیز شود.
مشاور پیشین وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد: باید بپذیریم اصلیترین سرمایههای زندگی خود و مردم را که همانا فرزندان هستند برای تربیت صحیح، آگاه بخشی، دانش افزایی و توانمند سازی وشکوفا سازی استعدادهای بالقوه به دست همین معلمین با هر عنوان (نهضتی، خرید خدمتی، حق التدریس، دولتی، غیر دولتی، سرباز معلم، پیمانی، آزمایشی، رسمی و...) سپرده ایم و کاری بسیار خطیری انجام داده ایم.
او با اشاره به اینکه معلمان در تمام دورانهای بحرانی کشور خصوصا جنگ تحمیلی، کمبودهای اقتصادی و طی دوسال گذشته در اوج بیماری سخت نفس گیر کرونا همراه جامعه بوده اند، گفت که آنها با کمترین داشتهها و از وسایل شخصی و به صورت تمام وقت شبانه روز سعی کردند بهترین آموزش ممکن را در مدارس شهری، عشایری، کپری، سنگر جبهه، اتاق وحتی انباری وآشپزخانه شخصی خود به صورت مجازی ارائه دهند ویکبار دیگر دوش به دوش سایر ارکان کشور مثل بخش درمان و... در کنار مردم ودانش آموزان فعالیت کردند که جای هرگونه تقدیر مادی ومعنوی برای این قشر زحمتکش خالی است.
مجاوری بیان کرد: اگر به دنبال یک کشور مترقی وتوسعه یافته هستیم به جای ساختمانهای عظیم وزیبا با معماریهای جذاب وسنگهای مرمری بانک ها، سازمان ها، ادارات، شرکت ها، بنیادها و... به دنبال توسعه همه جانبه آموزش وپرورش باشیم.
او اضافه کرد: به فکر ساخت شان وجایگاه زخم خورده معلم ومربی، استفاده مناسب از دوران پسا کرونا و فضای مجازی، ساخت وتوسعه تجهیزات آموزشی جدید با علم روز برای فرزندان ودانش آموزان خود باشیم.
مدیرکل اسبق دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش یادآوری کرد: فراموش نکنیم دانش آموخته امروز مدارس، نیروی فعال سالهای آینده کشور خواهد بود و آموختههای امروز نتیجه کارکرد فردا خواهند بود و اکنون که حس تبعیض در بین فرهنگیان زیاد شده است، باید این حس نابرابری وکم توجهی را خیلی زود درمان کنیم وبه پرسش مهر ریاست جمهوری نگاه جدیدی داشته باشیم.
انتهای پیام/
و حرف از سهمیه زدند و...کسی که سهمیه دارد فکر پزشکی است نه معلمی!
و سهمیه هم فقط خانواده ایثارگر نیست،پدر پولدار هست،پدر بانفوذ هست،زندگی در شهرهای برخوردار هست و...ولی کسی اینها رو نمی بینه.
در مورد حقوق هم لطفا خبرگزاری محترم از هر دستگاهی یک فیش حقوقی منتشر کنید با ویژگی های مشترک مثل مدرک مشترک یعنی مثلا هر دو کارشناسی ارشد و سابقه مشترک مثلا هر دو بیست سال و همین طور از بازنشسته هایشان با همین شرایط تا معلوم شود هر کس به واقع چه قدر می گیرد و نگوید کارش هم رده کارگری معدن سخت است و از معلمی سخت تر.
و در مورد معلمی ،خانواده ها به سطح هوش و استعداد و تلاش بچه هایشان توجه ندارند و فقط می خواهند معلمین بهترین رتبه رو تحویلشان دهند و بیشترشان هم تربیت رو از خودشون نمی دونن و اون رو هم به عهده ی معلمین می گذارن!البته که در نظر هر کس بچه اش باهوش ترین و بهترین بچه دنیاست ولی ایا واقعیت هم همین است!
و برای مساله تعطیلی ها،تعطیلی های رسمی رو که همه تعطیلند!نمی دونم چرا فقط برای معلمین حساب می کنن می ماند ماههای تابستان که اگر این طور است پس لطفا ساعات کاری معلمین را بیشتر رد کنید که بمانند در همان مدرسه در اتاق های مخصوص به خودشان با ارامش تکلیف ها را بررسی کنند،سوالات را طرح کنند،برگه های امتحانی را صحیح کنند و...چون بالاخره این کارها رو در خانه می کنند ولی جزو کار است چه بهتر که رسمی شود و در مدرسه انجام شود و به خانه نیاید تا هم خانواده هایشان در اسایش باشند هم ابنکه بعضی خیال نکنند معلم سه ماه تعطیل است.
و لطفا معدود معلمین بدی که با انها درس داشته اید را به همه تعمیم ندهید.
صدا و سیما تعطیله؟نیروی انتظامی چی؟بیمارستان ها چی؟فرودگاه چی؟و... بعضی از شما معلم ها اینقدر اطلاعات کمی دارین که فکر میکنید هر وقت تعطیل رسمیه همه کشور باید مثل شما برن تعطیلات!
اینو باید در نظر بگیرین
90 درصد معلم های ما فقط به فکر پول هستن
10 درصد هم با عشق و علاقه تدریس میکنن که اتفاقا اکثر دکتر مهندس ها شاگرد همین 10 درصدیا هستن
آخه چرا بعضی معلم ها همش دارن می نالن؟؟؟
بله اگر مشکلات هست کل کشور مشکلات داره همه مشاغل مشکلات دارن ولی هیچکی گزارش نمیده از مشکلاتشون.
آیا تا حالا دیگر مشاغلو سر زدن ببینن چقدر حقوق میگیرن؟چقدر مرخصی دارن؟حتی بعضی مشاغل از جمله مشاغل امنیتی خیلی کم خانواده خودشونو میبینن!!! حتی شاید حقوقشون از خیلی از همین معلم ها کمتر هم باشه ولی هیچ وقت نمی نالن. خانواده هاشون شبی نیست که بی استرس نخوابن ولی همیشه عشق به کشور دارن نه رتبه بندی دارن نه تعطیلات تابستانی و بهار و شب و روز هم براشون فرق نداره.
تمام پیامهارو خوندم
۹۰ درصد پیامها حاوی اهانت به همدیگس
اخه چرا؟؟؟؟
از بچگی یادمون دادن برای بالا بردن خودمون پا بزاریم رو بقیه
با قانون های غلط
چند نفرمون
زمان دانشگاه
احساس کردیم
خانواده های محترم شهدا
پا رو حق ما گذاشتن و جای مارو گرفتن
در حالی که اونا گناهی نداشتن
قوانین ناقص باعث این طرز فکر ما میشد
از نظر من تمام اقشار زحمت میکشن
با مدیریت غلط کاری کردن همه مارو به جون هم انداختن
من ۱۲ ساله تو شرایط سخت در مدارس عشایری تدریس میکنم
جایی که نه برق داره ن آب نه انتن خط میده
تو کل دوران کرونا هم کلاسام حضوری بودن در حد توانم وظیفمو انجام دادم
ولی هیچوقت به خودم اجازه نمیدم به اقشار دیگه بی احترامی کنم از کادر درمان بگیر تا
پرستار ها اتش نشان ها نیروهای زحمت کش شهرداری و انتظامی و ارتش و سپاه و کارمندان بانک و ادارات دیگر....
همگی دارن زحمت میکشن در کنار هم
از نظر من این بی احترامی هایی که اینجا به همدیگه میکنیم دلیلش واضحه
اموزش و تربیت غلط
تا زمانی هم که نگاه جامعه و مسئولین به آموزش و پرورش همین باشه رفتارمون با هم بهتر از این نمیشه ....
به آرزوی سربلندی مردم کشورم ⚘
تنها کسانی در این کشور که کمتر از معلمها حقوق می گیرن کارگرانی هستند که بدون قرارداد کار می کنند.
حرف از خودتون در نیارید.
برا رضای خدا نگه میداری
ثانیا چه ظلمی که اکثر معلمان به دانش آموزان میکنن بدون یه ذره دلسوزی در تربیت
وکیل ، قاضی و.. که آموزش و تربیتشان با معلم بوده
چرا حقوق معلمشان کمتر باشد؟
دوما درسته معیشت معلما مهمه و معلم ها مشکل دارن. اما اکثر معلم ها برای پیشرفت خودشون هم که شده باید اهل مطالعه و درس پژوهی و... باشن.در ضمن همه معلما به جای همدیگه در دوره های ضمن خدمت شرکت نمی کنند فقط یه عده اندک.
سوما اینکه معلمان از جان مایه می ذارن بر هیچ کس پوشیده نیست .دلیلش هم این شرایط و تلاش 24 ساعته معلمان .پس یه عده از همه جا بی خبر نباید به این قشر دلسوز بی احترامی کنند.نتیجه بی احترامی این میشه که هر کسی از دانش آموز و اولیای کارشناس و غیر کارشناس به خودش حق دخالت و اظهار نظر در کار معلم بده.
چهارما معلمان ابتدایی کارشون چند برابر بقیه معلمان هست. برای اینکه با تعداد زیادی دانش آموز و کتاب و تکلیف سر و کار دارن.
پس لطفا الکی شعار ندیم و دلسوزی و فداکاری قشر های زحمت کش جامعه چه معلم چه پرستار چه آتش نشان و... را بی ارزش نکنیم.
خصوصا بزرگتر ها پیش بچههاشون از بی احترامی به این بزرگواران خودداری کنند.چون نتیجه اش میشه بچههایی که نه از معلم حساب می برن نه بهش احترام می ذارن .
معلمان گرامی و ارجمند ارزش یک معلم حفظ کرده اند برای ثبت نام اول مهر به مدرسه ها مراجعه کرده ای
عجب قیاس کردید!
اون بدبخت بعد سه چهارسال آرتروز و دیسک کمر میگیره و ازکارافتادگی میشه و می افته گوشه خانه
تو شغلش نه از کولر خبری است و نه از ۴ ماه مرخصی در سال و نه بیمه داره
ما هم دانش آموز بودیم معلمایی که خدایی کار میکردن باور کنید 10 تا نمیتونم نام ببرم
ما اینقدر زبان انگلیسی داشتیم الان چی بلدیم
کلاس تربیت بدنی داشتیم چی یاد گرفتیم
معلم میومد سر کلاس وقت بگذرونه
از ما که گذشت، امیدوارم وضعیت همکارانم در آینده بهتر بشود.
مادر این دختر ام معلمه و میگه اگه دخترم پزشکی ام قبول میشید اونقدر خوشحال نمیشدیم که برای معلمی خوشحال شدیم میگه شغل های دیگه فرصت زندگی رو از آدم میگیرن معلمی بی دغدغه ترین و آسون ترین راه کسب درامده
معلم حقوقش سر جاش ، وام سر جاش ، مزایا سر جاش ، تعطیلات بلند مدت سره جاش
ما نمیگیم از معلم کم کنید ولی اول یکم قشر بدبخت قراردادی و شرکتی رو سامان بدید بعد معلم رو هم اوضاعش رو بهتر کنید
همین معلم ها بگو بیاین کارمند بانک بشین یکیشون هم قبول نمیکنن
در برابر کاری که انجام میدن زیاد هم میگیرن
واقعاً زیبا نیست!!!
موضوع تعطیلی سه ماه تابستان را هم بخواهی بگی،در خانه هم که بودند همیشه در حال مطالعه،طرح سوال و با تصحیح برگه های امتحان بودند ولی فقط ساعت در مدرسه شان ثبت می شد باید هم هر روز با چهل نفر که یک نفرشان را خود پدر و مادرهایشان تحمل نمی کنند ولی توقع دارند معلم کار تربیت نکرده انها را هم انجا دهند سر و کله می زدند.
شما به استثناها نگاه نکن مثلا خود من معلم کلاس پنجمم خانمی بود به دور از تربیت اسلامی به دور از اخلاق معلمی که پسرش هم در کلاس ما بود و هر روز تکرار می کرد که شما ارزشی برام ندارید و به خاطر پسرم اومدم تدریس می کنم هیچی هم بلد نبود و من بیچاره مجبور شدم بعد از کلاس بی فایده اش بروم کلاس جبرانی معلم کلاس کناری که انسان شریف و فرد درست کار و معلم خوبی بود.
معلمی که با جان دل هم در مدرسه هم در خانه تلاش می کنه حقش چیست?!
وقت های اضافه ی معلمان باید صرف پژوهش و ارایه راهکار برای آموزش و ارزشیابی دانش آموزان شود اما به دلیل مشکلات مالی باید صرف شغل دوم شود.
آخه این انصافه!!!!!
ناموصا حقوق معلم هارو افزایش بدید.
اینها 4 ماه در سال مرخصی با حقوق هستند و همش ناله و فغان می کنند.
تو این 20 ماه کرونا که عملاً تعطیل هستند.
دیگه چه مشگلی دارند؟
یادی بکنیم از آتش نشان ها و مدافعان سلامت و کادر درمانی و شاغلین بخش های خدماتی و...که عملاً مرخصی برایشان بی معنی است. خدا قوت به این زحمتکشان
کجا معلما تو این 20 ماه تعطیلن؟ اگه مدرسه بود چهار پنج ساعت درس می دادن تموم می شد.ولی الان علاوه بر پنج ساعت تدریس مجبورن چند ساعت هم اضافه کار کنن برای تهیه آموزش ،بررسی تکالیف و پاسخ به سوال دانش آموز و... . اینها درسته وظیفشونه.ولی کسایی که بیرون گود نشستن و هیچی از آموزش وپرورش نمی دونن به نظرم حق اظهار نظر ندارن.
در جامعه ای که معلم احترام نداشته باشه مردمش بی فرهنگ میشن.
آخه به شما چه ربطی داره در مورد حقوق معلم نظر میدی !!! چقدر آخه فضولی شما
در گزینش معلم هم دقت کنید که هر کسی رو وارد سبستم تعلیم و تربیت نکنید. نهضت و ورود نهضتی به اداره اموزش و پرورش یعنی خیانت به مملکت و جوانان اینده ایران. ۹۹ درصد نهضتی ها بیسوادن.
طرف با فوق دیپلم دوخت شده اموزگار. چه وضعیه. کشورهای دیگه کمتر از دکترا نمیزارن برای اموزگاری.
اگه دقت کنید و معلم باسواد بگیرید برای افزایش حقوق هم مشکلی نخواهید داشت. الان بخواید حقوق اضاف کنید روی چه حسابی حقوق یه معلم پژوهشگر رو با حقوق یک اویزون اموزش و پرورش محاسبه میکنید ؟؟؟
اول گزینش درست و بعد حقوق عالی به معلمین.
معلم باید با حقوق خوب یک پژوهشگر خوب هم باشه. مقاله. کتاب. ترجمه و ....
راجع به کارمندان جهاد کشاورزی هم بنویسید.
همینکه مدرسه تعطیل شده بچه تا شب باید بدلیل نقص عظیم در سیستم آموزشی کشور به کلاس های خصوصی بره بلکه چیزی یاد بگیره . این بحث آموزش مدارس و عملکرد معلمان
حالا پرورش که هیچ
ورزش هم که هیچ جایگاهی در مدارس ایران ندارن و اگه کسی به جایی رسید فقط و فقط بخاطر رفتن به باشگاه و هزینه های خصوصی بوده و عملا مدارس فقط عمر بچه هامون هدر دادن