مجلس نمایندگان آمریکا با افزایش سقف بدهی‌های دولت تا اوایل ماه دسامبر موافقت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا پس از موافقت گروه کوچکی از جمهوری خواهان با افزایش کوتاه مدت سقف بدهی‌های دولت فدرال، این طرح را تا دسامبر سال جاری میلادی به تصویب رساند.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان کنگره گفته بود برای افزایش سقف بدهی‌های دولت در کوتاه مدت مشکلی ندارد.

در رای گیری روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام ۱۱ جمهوری خواه به دموکرات‌ها پیوستند تا این طرح برای دو ماه دیگر تمدید شود. چاک شومر، رهبر دموکرات های کنگره در این باره گفت: جمهوری خواهان یک بازی خطرناک و پرخاطره را آغاز کرده بودند و من بسیار خوشحالم که آن‌ها فعلا به اهداف خود نرسیدند.

وی ادامه داد: آنچه در حال حاضر به آن نیاز داریم یک راه حل بلند مدت است تا هر چند ماه یک بار این اتفاق خطرناک برای کشور را تجربه نکنیم.

وزارت خزانه داری آمریکا پیش بینی کرده بود دولت این کشور نمی‌تواند تا ۱۸ اکتبر یعنی تاریخی که پیشتر برای تعلیق سقف بدهی‌های دولتی تعیین شده بود تمامی صورت حساب‌های خود را پرداخت کند. بسیاری از اقتصاددانان و قانونگذاران آمریکایی معتقدند در صورت عدم توانایی دولت بایدن در بازپرداخت بدهی‌های دولتی فاجعه‌ای اقتصادی در آمریکا به وقوع خواهد پیوست.

هم اینک سقف مشخصی برای بدهی‌های دولت وجود دارد که نزدیک به ۲۹ هزار میلیارد دلار است. این سقف از سوی کنگره اعمال شده است تا دولت بیشتر از آن مقروض نشود. با این حال، تمامی دولت‌های آمریکا پیوسته با کسری بودجه مواجه هستند و تمایل دارند با استقراض از بانک مرکزی (فدرال رزرو) بیشتر هزینه کنند. حال اگر سقف بدهی‌های دولت افزایش نیابد و یا تعلیق نشود دولت بایدن مجبور خواهد بود با سیاست‌های انقباضی هزینه‌های خود را کاهش داده و اجرای بسیاری از طرح‌های ملی را متوقف کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار