حجت الاسلام عظیم آسوده گفت: ۲۶ وقف جدید به ارزش ۱۳ میلیارد تومان در قالب طرح سردار شهید قاسم سلیمانی در یک سال اخیردر خراسان شمالی ثبت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حجت الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۲۶ وقف جدید به ارزش ۱۳ میلیارد تومان در قالب طرح سردار شهید قاسم سلیمانی در یک سال اخیردر استان ثبت شد.


بیشتر بخوانید 


حجت الاسلام عظیم آسوده افزود: ساخت حسینیه در بجنورد و هزینه برای امور عمومی و قرآنی در شیروان هر کدام به ارزش یک میلیارد تومان  از شاخص‌ترین وقف‌های طرح شهید قاسم سلیمانی است.

به گفته حجت الاسلام آسوده این وقف‌ها با نیات ساخت حسینیه، کمک به نیازمندان روستایی، هزینه در امور عمومی، هزینه در برنامه‌های قرآنی و عزاداری‌ها و اطعام نیازمندان انجام شده است.

او افزود: اختصاص یک قطعه باغ انگور برای کمک به نیازمندان در منطقه بام از توابع شهرستان اسفراین از دیگر وقف‌ها است که ارزش آن ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: همچنین یک قطعه زمین زراعی در شهرستان مانه و سملقان به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان با نیت ساخت مسجد و اطعام در عزاداری‌ها وقف شده است.

حجت الاسلام آسوده گفت: همچنین در یک سال گذشته سه هزار و ۲۰۵ متر مربع از اماکن مذهبی و رقبه خراسان شمالی بازسازی و بیش از سه هزار متر مربع نیز به مساحت این اماکن افزوده شد.

خراسان شمالی بیش از ۵ هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.