دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: پرداختی پرستاران با تاخیر بین ۲ تا ۴ ماه انجام می شود.

محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اضافه کاری طولانی مدت پرستاران در بیمارستان ها و مراکز درمانی سراسر کشور اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور پرستاران مجبور به اضافه کاری طولانی مدت در بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند. با وجود اضافه کاری اجباری پرستاران نرخ این کار با وجود شیفت های زیاد اندک است.

او ادامه داد: پرستاران بیشترین مواجهه با ویروس کرونا و بیماران را داشته به طوری که در هفته گذشته سه نفر از پرستاران در راه مقابله با بیماری کرونا فوت شده اند.

دبیر کل خانه پرستار ایران بیان کرد: بر اساس قانون ارتقای بهره وری اضافه کاری بیشتر از ۸۰ ساعت به پرستاران داده نمی شود اما شیفت های طولانی مدت آنها، میزان اضافه کاری پرستاران بیشتر از ۸۰ ساعت ذکر شده در قانون بهره وری است و عملا به آنها پرداختی در قبال کار اضافی داده نمی شود.

شریفی مقدم گفت: در حال حاضر پرداختی پرستاران با تاخیر بین ۲ تا ۴ ماه انجام می شود.پرستاران به دلیل نیاز بیمارستان ها به نیروی پرستار باید بیشتر از مدت زمان اضافه کاری ذکر شده در قانون در شیفت ها حضور داشته باشند.

او گفت: در حال حاضر اضافه کاری کارمندان حساب و به آنها پرداخت می شود اما پرداخت اضافه کاری نیروی پرستار انجام نشده است و آنها با مشکلات مالی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار