مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از امضای تفاهم‌نامه همکاری با مرکز بین‌المللی مدیریت سرمایه و تجارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان  از اجرای طرح‌های اشتغالزایی در حوزه سرمایه‌گذاری با اشتغالزایی برای ۱۱۲ نفر خبر داد.

او با اشاره به اینکه استان زنجان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری است گفت: این اداره‌کل همواره در جهت  بسترسازی عمومی و تبیین اهمیت جایگاه گردشگری در سطوح مختلف افکار عمومی، معرفی تصویر واقعی از استان در جوامع بین‌الملل در تلاش بوده که طی یک سال گذشته توسعه حوزه گردشگری را به‌عنوان رویکرد اصلی خود انتخاب کرد.

او افزود: در ۶ ماهه نخست سال و با توجه به بحران کرونا برای این پروژه‌ها ۲۵۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۱۱۲ نفر شغل در شهرستان‌های طارم، زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره ایجاد خواهد شد.

ارجمند گفت:  هر کجا زیرساخت‌های مناسبی فراهم شود، گردشگران با رغبت فراوان به آنجا سفر می‌کنند و قطعاً موضوع جذب گردشگر و سرمایه‌گذار بخش خصوصی در سال‌های آینده بهتر از این می‌تواند در جذب گردشگر پایدار به ما کمک کند.


او ادامه داد: اکسپو بزرگ‌ترین مکان ملاقات در جهان است و فرصت‌های زیادی مانند ایجاد شبکه و ارتقای روابط بین‌المللی برای افراد، تیم‌ها، گروه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دنبال یافتن شرکاء یا همکاران جدید از سراسر دنیا هستند، ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: اکسپو، نمایشگاهی بین‌المللی و بسیار معتبر و مشهور است که هر چند سال یک بار برای نمایش و ارائه دستاورد‌های ملل مختلف برگزار می‌شود.

ارجمند افزود:اهمیت این نمایشگاه برای کشور‌ها به اندازه‌ای زیاد است که بعد از مسابقات جام‌جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک، سومین رویداد مهم بین‌المللی دنیا محسوب می‌شود  به همین دلیل گاهی آن را المپیک فرهنگ ملل هم می‌نامند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.